Oct 16, 2015

Fiecare organism are particularitatile sale. Aceste particularitati se manifesta in functie de multipli factori, fiind influentate asadar de bioritmurile zilnice, lunare si anuale. O parte dintre oameni are mai multa energie in prima parte a zilei, pe cand o alta parte are randament maxim in ce-a de-a doua parte. In acelasi sens, unii ne simtim mai bine intr-un anumit anotimp, iar altii prefer poate extrema opusa.   Crononutritia studiaza si detaliaza consumul unor alimente in functie de anumite momente ale zilei, lunii sau anului. Unele sunt binevenite consummate, de pilda, dimineata si se pot dovedi indigeste consumate

Oct 13, 2015

Un metabolism lenes este adesea cauzat de lipsa de activitate fizica si orarul dezordonat al meselor (tipic, lipsa meselor pe parcursul zilei si existenta unei mese abundente caloric seara tarziu).   Dar, o alterare a metabolismului poate aparea si in cazul unei restrictii calorice drastice si prelungite asociata cu activitate fizica excesiva. De exemplu, exista persoane care mananca sub 1000 de calorii/ zi si fac cateva ore de cardio zilnic, dar nu mai reusesc sa slabeasca.   De ce se intampla acest lucru?   Atunci cand nu mananci suficient, secretia unor hormoni (hormonii tiroidieni, leptina) scade pentru

Sep 21, 2015

Obiceiul sanatos pe care trebuie sa il adaugati incepand de astazi este de a manca cel putin patru portii de legume si trei portii de fructe în fiecare zi.   De ce una ca asta? Legumele și fructele proaspete sunt temelia unei diete sanatoase si a pierderii in greutate cu succes . Cele mai multe alimente procesate, sucuri (mai ales!) si dulciuri conțin o mulțime de calorii, toate caloriile fiind concentrate intr-un gramaj redus. De exemplu un baton de ciocolata de 50 g poate avea 200 de calorii, ceea ce este imens! Repet: la o masa normala trebuie sa consumati aproximativ 300 calorii si sa aveti astfel 5 mese pe

Sep 11, 2015

Cartoful este unul dintre alimentele la care trebuie sa renuntam atunci cand incercam sa dam jos din greutate. Insa cartoful este pentru multi un aliment mult poftit. Din fericire, cartoful poate fi inlocuit cu usurinta cu alte alimente. Iata cateva exemple:   Piureul de cartofi poate fi inlocuit cu piureul de conopida. Pregatiti conopida proaspata sau congelata la abur, dupa care o puteti pune la blender sau o puteti pregati in acelasi mod precum piureul de cartofi. Adaugati mirodeniile preferate, si optional putin lapte, iaurt, sau usturoi si aveti un inlocuitor al piureului de cartofi perfect! Conopida are si compusi

Sep 09, 2015

Ghee este o grasime obtinuta din unt prin gatire, care nu mai contine lactoza si caseina, fiind astfel recomandat chiar si persoanelor cu reactivitate la lactate. Este stabila la temperatura camerei si nu rancezeste, daca este de calitate, se depoziteaza cu un capac bine acoperit si nu se introduc linguri umede sau murdare in borcan. Are un punct de fumegare ridicat, si poate fi astfel utilizat cu succes la gatit.   Ghee are rol de vindecare a intestinelor (mai ales in cazurile de sindrom al intestinului permeabil, colita si boala Crohn), rol anti-inflamator si antiviral. Daca untul din care se face ghee provine de la an

May 28, 2015

Pepenele verde e un fruct de sezon extrem de benefic pentru sanatatea persoanelor de toate varstele. Acesta contine o serie de substante nutritive importante pentru organism si cca 92% din cantitatea sa inseamna apa. Pepenele verde nu are grasimi are foarte putine calorii si e recomandat  de nutritionisti mai ales persoane care vor sa slabeasca fara sa se infometeze. O portie de pepene e suficient de satioasa pentru masa de pranz.   Valoare nutritionala: 6% glucide, 92% apa, vitamina A, B6, C. Pepenele verde mai contine tiamina, potasiu, magneziu si citrulina, care este un aminoacid pe care organismul il foloseste

May 12, 2015

SuperAlimentele sunt o categorie speciala de alimente, extrem de bogate in antioxidanti si alti nutrienti esentiali. De aceea, nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra zilnica. In acest articol am ales cate un SuperAliment reprezentativ pentru fiecare litera a alfabetului. Cu alte cuvinte, un Alfabet al SuperAlimentelor!     Avocado Este o sursa excelenta de grasimi mononesaturate (care imbunatatesc nivelul colesterolului si reduc riscul de boli cardiovasculare), vitamina E (un antioxidant puternic), vitamina B6 (care promoveaza sanatatea pielii). Insa, este si o sursa importanta de calorii, de aceea por

May 06, 2015

Pepenele galben e un fruct savuros si satios care este consumat ca atare, in stare proaspata pentru gustul sau dulce si consistenta moale si suculenta. Acest aliment cu importante beneficii pentru sanatate e folosit in unele regiuni ale lumii ca aperitiv sau ca ingredient pentru salate si deserturi.   Informatii nutritionale: Acidul folic, carotenoizi, vitamina C si vitamina K sunt cativa dintre nutrientii cheie ce transforma pepenele galben intr-un fruct benefic organismului.   100 g de fruct contine: 34 calorii Carbohidrati 8,6 g Proteine 0,84 g Lipide 0,19 g Fibre 0,9 g Acid folic 21

Apr 29, 2015

Daca esti parinte, probabil te astepti sa dai piept in fiecare an cu avalansa de microbi care circula prin scoli si posibilitatea de imbolnavire a copilului, mai ales in sezonul gripelor. Dar nu blama microbii, pentru ca sunt parte din ecosistemul in care traim si o lupta agresiva impotriva acestora nu va face decat sa inrautateasca lucrurile.   Te-ai intrebat vreodata cum se intampla ca nu toti copiii care sunt expusi la microbi se imbolnavesc? Nu este vorba de “noroc” sau “ghinion” aici. Tine de cat de pregatit este sistemul imunitar al copilului sa lupte cu patogenii.    Mai multe d

Apr 20, 2015

Frunzele de telina sunt bogate in vitamina A in timp ce tulpinile sunt o sursa excelenta de vitamina B1,B2,B6 si vitamina C la care se adauga potasiu, acid folic, calciu, magneziu, fier, fosfor, sodiu si aminoacizi esentiali. Sodiul continut de telina este recomandat pentru consum fiind esential pentru organism chiar si pentru persoanele cu hipertensiune arteriala.   Desi cele mai multe alimente isi pierd nutrientii in timpul gatitului, majoritatea compusilor din telina rezista la temperaturi inalte.    Beneficii asupra organismului   1.Reduce aciditatea Mineralele continute de telina echilibreaza in

Apr 08, 2015

Excesul de zahar a fost considerat unul dintre principalii inamici ai siluetei. De aceea, Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda acum reducerea aportului de zahar de la 12 la 6 lingurite pe zi. Raportul OMS atrage atentia asupra zaharului adaugat in alimentele procesate, dar si asupra celui ascuns in indulcitorii naturali, precum mierea si sucul de fructe.   Iata 7 surse de zahar, deghizate in alimente recomandate pentru un stil de viata sanatos.   Iaurtul cu fructe Datorita proteinelor si probioticelor continute, iaurtul este unul dintre cele mai sanatoase alimente – insa doar cel SIMPLU. Iaurturile cu

Mar 30, 2015

Sapaturile arheologice din mai multe situri au dus la iveala resturi de palmieri de curmali ce dateaza inca din epoca de piatra. Curmalele si smochinele sunt printre primele fructe cultivate de om.   Curmalele sunt o parte importanta dintr-o dieta sanatoasa. Acestea sunt bogate in fibre, calciu, sulf, fier, potasiu, fosfor, mangan, cupru, magneziu. Ele contin glucide, lipide, proteine precum si multe vitamine esentiale. Se considera ca o curmala este necesarul minim pentru o alimentatie echilibrata si sanatoasa.   Un kg de curmale contine cca 3000 calorii. Aceste calorii sunt suficiente pentru a indeplini cerintel

Featured posts

Nov 20, 2019
Oct 23, 2019
Oct 10, 2019
Sep 17, 2019
Sep 04, 2019
Aug 07, 2019
Jul 30, 2019
Jul 03, 2019
May 27, 2019
Jan 04, 2016
Jul 26, 2014