Mar 23, 2015

Cu siguranta multi dintre voi ati incercat sau ati vrea sa inlocuiti obisnuita cafea de dimineata cu alte bauturi energizante, fie din motive de sanatate fie pur si simplu de dragul de a introduce ceva nou in alimentatie.  Probabil ati descoperit deja cateva variante pe placul vostru, insa haideti sa vedem care sunt optiunile propuse de mine:   Spirulina: este o alga extrem de valoroasa datorita proprietatilor sale nutritionale, ea continand intre 55-71 % proteine, ea se poate consuma si sub forma de pudra, ideal pentru prepararea unui shake sanatos la prima ora a diminetii. Se adauga o lingurita de pudra de spirul

Mar 03, 2015

Sfecla rosie folosita ca medicament are un trecut care se pierde in antichitate. In Babilon, Asiria,  Iran vindecatorii o foloseau cu atata succes in diverse afectiuni astfel incat radacinile de sfecla rosie au ajuns sa fie exportate cu caravanele ca mirodeniile si aurul pana in Imperiul Roman si Grecia.   Beneficii sanatoase aduse de sfecla rosie Are un continut ridicat de fier si previne bolile de sange Sfecla rosie e un puternic detoxifiant al organismului prin stimularea tranzitului intestinal cu rol benefic in combaterea constipatiei si prin curatarea ficatului de toxine Blocheaza cancerul prin

Feb 13, 2015

De multe ori pestele ajunge sa fie consumat in majoritatea timpului sub forma de conserve datorita comoditatii, pretului sau, de ce, nu a gustului.   Avantaje   Prin conservare pestele nu isi pierde din proprietatile sale pe care le are in stare proaspata si astfel devine superior calitativ procedeului de inghetare-dezghetare la care sunt supuse de exemplu pungile de la congelatoarele din supermarketuri.   Sunt indicate conservele in suc propriu sau ulei si mai putin recomandate cele in sos tomat sau diverse sosuri de maioneze datorita adaosului de conservanti,aditivi si E-uri.  Conservele d

Feb 01, 2015

Tratarea bolilor de inima Uleiul de peste poate mentine sanatatea cardiovasculara a persoanelor ce nu au suferit de boli de inima.In cazul persoanelor cu afectiuni ale inimii poate sa scada riscul de deces prin consumul de ulei de peste datorita continutului in acizi grasi omega 3. Unii cercetatori considera ca uleiul de peste ar putea fi mai eficient in scaderea numarului de atacuri de cord fatale decat un grup de medicamente folosit in mod frecvent pentru scaderea colesterolului.   Mentine trigliceridele in limite normale Valorile crescute ale trigliceridelor sunt asociate cu boli cardiovasculare si diabet zaharat ne

Jan 09, 2015

Sarbatorile reprezinta cea mai potrivita ocazie pentru reintalnirea cu familia, cu prietenii pe care poate nu i-am vazut de ceva vreme, insa reprezinta si un prilej foarte bun pentru rasfatul culinar, usoare excese alimentare, deoarece, vorba vine, odata pe an este Craciunul!   Acum ca sarbatorile au trecut, ne-am rasfatat cu sarmalute, fripturi si prajituri, este vremea sa ne reechilibram putin organismul si sa incepem noul an intr-un mod sanatos! Una dintre preparatele pe care le recomand cel mai des, mai ales dupa perioade  in care exista exces de calorii, sunt bineinteles minunatele salate, care prind atat de bi

Jan 07, 2015

Fructele de mare sunt bogate in proteine de buna calitate, grasimi sanatoase omega 3, omega 6, minerale ce se gasesc mai greu in alimente precum zinc, magneziu, seleniu, fosfor, calciu, crom, bismut, vitamina A, vitamina C, vitamina E si vitamina B12. Mai contin enzime si aminoacizi esentiali. Deasemenea sunt o sursa importanta de Iod ce ajuta la buna functionare a tiroidei si contin carbohidrati-like cu rol antiinflamator. Fructele de mare contin ergesterol ce se transforma in vitamina D in organism. Fructele de mare sunt incluse in dieta mediteraneeana.   Previn cancerul Alaturi de peste, consumul de fructe de ma

Dec 17, 2014

Pestele este o proteina de calitate superioara sarac in grasimi saturate (nocive pentru organism). Pestele contine acizi grasi omega 3 si vitamine ca vitamnina D si vitamina B2 (riboflavina).   Pestele e bogat in calciu si fosfor si este o sursa foarte buna de minerale ca fier, zinc, iod, magneziu si potasiu. AHA (American Heart Association) recomanda consumul de peste de cel putin doua ori pe saptamana ca parte a unei diete sanatoase. Pestele e imbogatit cu proteine, vitamine si nutrienti care scad presiunea sangvina si scad riscul cardiovascular (infarct miocardic, accident vascular)   Beneficii ale acizilor gra

Dec 12, 2014

Pentru ca sunt foarte multe persoane care doresc sa urmeze postul din calendarul ortodox, iata cateva alimente bogate in nutrienti, satioase si care au un gust bun, compensand in acelasi timp lipsa de proteina animala.   Notiunea de post, din punct de vedere al unui nespecialist este de fapt doar o denutritie proteica, insa acele proteine animale de care ne lipsim in aceasta perioada pot fi suplinite de cele vegetale, acestea avand, uneori, o calitate superioara.   Quinoa seamana cu orezul din punct de vedere al modului de gatire. Unul dintre avantaje este acela ca timpul de fierbere este injumatatit fata de orez.

Dec 07, 2014

Portocalele sunt usor digerabile si ofera o explozie de energie (se recomanda consumul a 1-2 portocale/zi).   Previn cancerul - Portocalele sunt bogate in substante care apara organismul de multiple forme de cancer, inclusiv cancer de piele, plamani, san, stomac si colon. Un studiu recent din Japonia demonstreaza ca vitamina A din portocale previne aparitia cancerului de ficat. Previn bolile renale - Sucul de podigestive din portocale scade riscul aparitiei bolilor renale si a pietrelor la rinichi. Reduc colesterolul - Prin continutul lor bogat in fibre reduc grasimile din sange si previn ateros

Dec 04, 2014

In momentul de faţă, există păreri diferite în legatură cu rolul gustărilor în alimentaţie Unii sunt de părere că acestea nu trebuie să fie prezente pe parcursul unei  zile, alţii consideră că ar avea un rol foarte important, şi categoric nu trebuie să lipsească din meniul unei alimentaţii sănătoase.   Din punctul meu de vedere, de asemenea au un rol foarte bine definit în regimul alimentar prin urmare recomand cu încredere încluderea lor in dietă şi vă împărtăşesc şi motivul pentru care susţin acest lucru.   Intr-un regimul alimentar sănătos, e

Nov 19, 2014

Nucile contin nutrienti esentiali pentru sanatatea sistemului nervos dar si pentru buna functionare a intregului organism.   Nucile contin   Iod-prezent atat in coaja cat si in miez. Coaja nucilor verzi este foarte bogata in iod, fiind utilizata in preparate naturale de dezinfectare sau in pregatirea unor vopsele naturale de par. Iodul din miez e mai concentrat in coaja subtire ce acopera miezul. Pentru persoanele alergice la nuci aceasta coaja e bine sa fie indepartata. Alergia la nuci e rara, manifestarile sunt usoare, constand in aparitia de afte bucale dupa consumul de nuci.   Vitamina A (retinol)-ce es

Nov 13, 2014

In incercarea de a creea noi obiceiuri alimentare sanatoase, primul pas consta in a le schimba pe cele care iti cauzeaza probleme de greutate.   Iata 4 dintre cele mai intalnite obiceiuri alimentare nesanatoase si cate un plan de actiune impotriva fiecaruia.   1. Mancatul Emotional   Problema: Esti stresat, obosit, trist, suparat…si singurul lucru care te face sa te simti mai bine este mancarea…un anumit tip de mancare pe care il asociezi cu starea de bine, linistea, fericirea. Apelezi la acest aliment si durearea dispare….temporar.   Solutia: Vei obtine indepartarea sentimentelo

Featured posts

Nov 20, 2019
Oct 23, 2019
Oct 10, 2019
Sep 17, 2019
Sep 04, 2019
Aug 07, 2019
Jul 30, 2019
Jul 03, 2019
May 27, 2019
Jan 04, 2016
Jul 26, 2014