Jul 01, 2014

Avocado este un fruct cu o valoare nutritionala excelenta si cu o multitudine de beneficii asupra sanatatii asociate cu consumul lor sub diferite forme. Avocado e un fruct bogat in grasimi (cca 23 %), fibre, minerale (cupru, mangan, magneziu, seleniu, iod, calciu, fier, zinc si fosfor), vitamine (cu preponderenta vitamina K si vit A, in cantitati mici vitamina B, C, E, tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, biotina si acid folic.   Pana de curand, avocado era privit ca un fruct interzis in diete, avand in vedere continutul caloric si cantitatea de grasimi (22 g de lipide la o portie de 150 g), insa s-a dovedit ca ac

Jun 26, 2014

Au un continut crescut de antioxidanti, substante active ce stimuleaza inima, rinichii precum si in vitamine (vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina C, vitamina K, vitamina E) si in minerale (potasiu, sodiu, magneziu, fier).  Contin cel mai puternic antioxidant-resveratrol-facand parte din grupul alimentelor mov (afine, mure, zmeura, capsuni, struguri negri)   Nu ingrasa   Sunt recomandate in unele cure de slabire si detoxifiere. Sunt alimente cu calorii negative (alimente pentru metabolismul carora organismul consuma mai multe calorii decat cele ingerate)   Sunt eficiente ca ingrediente

Jun 20, 2014

Toata lumea stie cat de delicioase sunt capsunele. Voi stiti ce valoare nutritionala puternica au aceste fructe minunate? Ele se regasesc in topul celor mai bogate fructe in antioxidanti. Valoarea lor nutritionala incontestabila este responsabila de numeroase efecte benefice pe care consumul de capsuni le are asupra sanatatii.   Un bol cu 100 g de capsune ne ofera 98 % din necesarul zilnic de vitamina C si peste 13 % din necesarul zilnic de fibre, cca 43 de calorii. Capsunele contin antioxidanti puternici in lupta cu radicalii liberi: beta caroteni, luteina, zeaxanthina, acid elagic, antocianine. Ele au un continut bogat

Jun 19, 2014

Perele sunt importante in alimentatie pentru ca pot fi pastrate si consumate pe parcursul intregii ierni si la inceput de primavara cand ii asigura organismului vitaminele necesare. Perele contin: apa, zaharuri, acizi organici, substante tanoide, substante pectice, proteine brute, provitamina A, vitamina A, PP, B1, B2, C, P, saruri minerale, celuloza. Sunt de doua ori mai bogate in saruri minerale ca merele, dar mai sarace in vitamine.   Zaharurile din pere sunt reprezentate de: fructoza (8%), glucoza (3%) si zaharoza (2%). Valoarea energetica a perelor este de 60 kcal la 100 g. Se consuma proaspete uscate sau prelucrate

Jun 16, 2014

Bananele sunt unele dintre cele mai consumate fructe din lume. Unii autori cred ca bananele exista inainte de Hristos, fiind “fructul interzis” in locul marului din Gradina Edenului. Astazi, bananele cresc in cel putin 107 tari.Americanii consuma mai multe banane decat portocale si mere.   Valoarea nutritiva a unei banane medii de 126 mg este urmatoarea: Grasimi=0 g, Colesterol=0 g Calorii=110 cal Potasiu=400 mg (10% din valoarea recomandata zilnic) Fibre=4 g (16 % din valoarea recomandata zilnic) Glucide=14,8 g Proteine=1 g (2% din valoarea recomandata zilnic) Vitamina C=16% din valoarea recomandata

Jun 12, 2014

Beneficiile merelor asupra sanatatii includ imbunatatirea digestiei, preventia bolilor de stomac, a bolilor de ficat, a pietrelor la rinichi, a constipatiei, anemia, diabetul zaharat, a bolilor cardiovasculare, reumatismale, afectiuni oculare, cancerul si guta. De asemenea, intervine in preventia bolilor Alzheimer si Parkinson.   Marul e un fruct pomaceu al carui copac apartine familiei rozaceelor si este cunoscut stiintific sub denumirea de Malus Domestica. Merele au fost culese si depozitate inca de acum 5000 de ani si se pare ca au fost deja cultivate din neolitic.Exista peste 7500 specii de mere in lume.   Cei

May 31, 2014

Merele impreuna cu piersicile, ciresele si migdalele fac parte din familia rozaceelor. Astfel, semintele lor contin substante chimice naturale care sunt toxice la animale. Dar intrebarea pe care ne-o punem este totusi sunt ele toxice pentru oameni?   Semintele de mar contin o cantitate mica de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejati de actiunea toxinei prin invelisul puternic al semintei. Daca mancati multe seminte de mar fara sa le mestecati, ci doar sa le inghititi, ele trec prin sistemul digestiv neatinse de sucurile gastrice. Daca mestecati semintele, organsimul este expus substantelor chimice
nutritie de la 61 la 67 din 67
« Prima pagina< Pagina anterioara123456Pagina urmatoare >Ultima pagina »

Featured posts

Nov 20, 2019
Oct 23, 2019
Oct 10, 2019
Sep 17, 2019
Sep 04, 2019
Aug 07, 2019
Jul 30, 2019
Jul 03, 2019
May 27, 2019
Jan 04, 2016
Jul 26, 2014