May 26, 2016

Fara sare, o multitudine de reactii chimice care contribuie la functionarea enzimelor, a productiei de energie, producerea de hormoni, transportul proteinelor si multe alte procese biochimice, nu ar putea exista. Daca organismul nu primeste suficienta sare, un mecanism hormonal trebuie sa compenseze prin reducerea excretiei de sare prin urina si transpiratie. Dar nu poate face acest lucru pana la 0. Avand o dieta fara sare, organismul pierde in mod constant cantitati mici de sare prin rinichi si glandele sudoripare. Apoi incearca sa ajusteze aceasta pierdere prin accelerarea secretiei de apa, astfel incat concentratia de sare

Apr 19, 2016

Desi cafeaua ajuta la concentrare si randament mai bun, exista si alte bauturi ce combat senzatia de oboseala, care de multe ori impiedica ducerea la bun sfarsit a sarcinilor de indeplinit.   Daca se opteaza pentru renuntarea la cafea, iata alte trei bauturi eficiente la care se poate apela:   1. Ceaiul   Initial era consumat pentru presupuse proprietati medicinale, dar ulterior a fost acceptat ca si simpla bautura stimulenta, mai ales ceaiul negru, pentru ca acesta contine cea mai mare cantitate de cafeina. Pe de alta parte, ceaiul verde , prin continutul crescut in polifenoli, este considerat a fi un bun

Jan 21, 2016

Pielea este unul dintre cei mai importanti indicatori ai sanatatii generale a organismului. Atat ridurile sau pielea uscata, cat si acneea sau inflamatia sunt semne ale unei alimentatii nesanatoase, lipsita de nutrienti esentiali.   Cercetarile recente au aratat ca pielea reactioneaza pozitiv la anumite vitamine, minerale si antioxidanti, devenind mai tanara si mai sanatoasa. Urmatorii nutrienti se numara printre cei care imbunatatesc aspectul pielii:   Vitamina C este eficienta in neutralizarea radicalilor liberi produsi de expunerea la soare sau poluare. Acesti radicali liberi distrug colagenul si elastina din p

Jan 04, 2016

Cafeaua este un aliment interesant. Multi oameni au o relatie ambivalenta cu cafeaua, de iubire si ura…Probabil ai auzit multe lucruri controversate despre consumul de cafea. Astazi este buna, maine nu. Iti place sa o savurezi dimineata, dar banuiesti ca s-ar  putea sa nu fie chiar buna pentru sanatatea ta. Dar apoi te gandesti la toti acei oameni care au consumat cafea toata viata lor, fara efecte negative asupra sanatatii lor…Multe popoare traditionale din Etiopia, Mexico, Arabia Saudita si America de Sud au consumat cafea de sute de ani, ridicand-o la rang de ceremonie. Este un ritual important in viata lo

Nov 24, 2015

In ultimul timp, proteinele au devenit “vedete” ale dietelor de pretutindeni. Fie ca este promovat consumul in exces (dietele hiperproteice), fie ca sunt blamate (dietele vegetariene si vegane), proteinele sunt un subiect inepuizabil de discutii si controverse. De aceea, va prezentam importanta lor pentru organism, dar si necesarul de proteine pentru a avea o alimentatie sanatoasa si echilibrata.   Ce sunt proteinele?   Proteinele intra in componenta tuturor celulelor, tesuturilor si organelor din corp. In cadrul proceselor metabolice ce au loc in organism, proteinele sunt descompuse in aminoacizi esen

Nov 10, 2015

Cu aproximativ 50 de ani in urma, foarte putine persoane se ingrijorau cand auzeau cuvantul „gluten”. Termenul nici macar nu era prea cunoscut sau inteles pe atunci si probabil nici prea interesant. Iar cu cateva sute si mii de ani in urma, probabil nici nu exista vreun caz de sensibilitate sau alergie la gluten. In ziua de azi insa, multe persoane au fost nevoite sa invete ce este „glutenul” si ce efecte complexe si nocive are acesta asupra sanatatii.   Ce este glutenul? Glutenul este o proteina complexa care se gaseste in multe cereale cum sunt graul, orzul, secara. Fiecare molecula de gluten c

Oct 30, 2015

In orice dieta si de la orice impatimit in ale slabirii auzim despre fructe. Par sa fie placerea permisa. Totusi…   Ce contin fructele? In general, fructele sunt alimente cu un continut caloric redus. Sunt dulci pentru ca ele contin zahar. Fie sub forma de fructoza (cel mai frecvent) fie sucroza (zaharul “de masa”), glucoza sau alti carbohidrati. Excesul de carbohidrati duce la ingrasare, foame si incetineste folosirea grasimilor ca sursa de energie, fie ca ei vin din dulciuri, fainoase, cartofi sau fructe.   Fibre Cea mai mare parte din fibre este continuta in coaja. Dar in acelasi timp coaja

Oct 26, 2015

Chiar daca cuvantul „ciorba” este foarte cunoscut tuturor romanilor, termenul „supa de oase” este privit cu oarecare suspiciune. Cu toate ca acesti termeni sunt foarte similari, articolul de fata va pune accentul pe efectele terapeutice ale supei de oase, deci ale lichidului pur extras din oase, preparat dupa metode traditionale.   Conform unui vechi proverb sud american, „o supa de oase buna poate reinvia mortii”. Desigur nu este un panaceu, dar multele beneficii ale acesteia au fost recunoscute si pretuite de multe popoare traditionale de-a lungul timpului, fiind apoi demonstrate si

Oct 16, 2015

Fiecare organism are particularitatile sale. Aceste particularitati se manifesta in functie de multipli factori, fiind influentate asadar de bioritmurile zilnice, lunare si anuale. O parte dintre oameni are mai multa energie in prima parte a zilei, pe cand o alta parte are randament maxim in ce-a de-a doua parte. In acelasi sens, unii ne simtim mai bine intr-un anumit anotimp, iar altii prefer poate extrema opusa.   Crononutritia studiaza si detaliaza consumul unor alimente in functie de anumite momente ale zilei, lunii sau anului. Unele sunt binevenite consummate, de pilda, dimineata si se pot dovedi indigeste consumate

Oct 13, 2015

Un metabolism lenes este adesea cauzat de lipsa de activitate fizica si orarul dezordonat al meselor (tipic, lipsa meselor pe parcursul zilei si existenta unei mese abundente caloric seara tarziu).   Dar, o alterare a metabolismului poate aparea si in cazul unei restrictii calorice drastice si prelungite asociata cu activitate fizica excesiva. De exemplu, exista persoane care mananca sub 1000 de calorii/ zi si fac cateva ore de cardio zilnic, dar nu mai reusesc sa slabeasca.   De ce se intampla acest lucru?   Atunci cand nu mananci suficient, secretia unor hormoni (hormonii tiroidieni, leptina) scade pentru

Sep 21, 2015

Obiceiul sanatos pe care trebuie sa il adaugati incepand de astazi este de a manca cel putin patru portii de legume si trei portii de fructe în fiecare zi.   De ce una ca asta? Legumele și fructele proaspete sunt temelia unei diete sanatoase si a pierderii in greutate cu succes . Cele mai multe alimente procesate, sucuri (mai ales!) si dulciuri conțin o mulțime de calorii, toate caloriile fiind concentrate intr-un gramaj redus. De exemplu un baton de ciocolata de 50 g poate avea 200 de calorii, ceea ce este imens! Repet: la o masa normala trebuie sa consumati aproximativ 300 calorii si sa aveti astfel 5 mese pe

Sep 11, 2015

Cartoful este unul dintre alimentele la care trebuie sa renuntam atunci cand incercam sa dam jos din greutate. Insa cartoful este pentru multi un aliment mult poftit. Din fericire, cartoful poate fi inlocuit cu usurinta cu alte alimente. Iata cateva exemple:   Piureul de cartofi poate fi inlocuit cu piureul de conopida. Pregatiti conopida proaspata sau congelata la abur, dupa care o puteti pune la blender sau o puteti pregati in acelasi mod precum piureul de cartofi. Adaugati mirodeniile preferate, si optional putin lapte, iaurt, sau usturoi si aveti un inlocuitor al piureului de cartofi perfect! Conopida are si compusi
nutritie de la 1 la 12 din 51
« Prima pagina< Pagina anterioara12345Pagina urmatoare >Ultima pagina »

Featured posts

Jan 04, 2016
Jul 26, 2014