Home> Nutritie> 10 alimente pentru vara

10 alimente pentru vara

10 alimente pentru varainghetatapiersici si caise

10 alimente pentru vara, recomandate de partenerii nostri, clinica Diet4Life:

 

Vara este anotimpul soarelui si al vacantelor…anotimpul in care suntem, poate, cel mai preocupati de aspectul fizic. De aceea, ne-am gandit sa iti oferim o lista cu alimente de vara, care te vor ajuta sa ai atat greutatea, cat si sanatatea dorita.

 
1. Piersicile, nectarinele si caisele – au relativ putine calorii, nu contin grasimi sau sodiu, in schimb sunt bogate in nutrienti vitali, precum vitamina C, vitamina A si potasiu. Prezenta vitaminei A asigura sanatatea ochilor si a pielii. Vitamina C, impreuna cu ceilalti antioxidanti protejeaza organismul de infectii si lupta impotriva radicalilor liberi. Potasiul contribuie la mentinerea tensiunii arteriale in limite normale si previne bolile cardiovasculare. Aceste fructe sunt bogate in fibre, asigurand astfel un tranzit intestinal adecvat si previn constipatia si riscul de cancer de colon.
 
2. Fructele de padure sunt cunoscute ca “super-alimente”, datorita continutului crescut de antioxidanti, care previn inflamatia, reduc riscul de aparitie a diferitelor tipuri de cancer si boli autoimune, precum artrita reumatoida, mentin sanatatea pielii, parului si a ochilor si incetinesc procesul de imbatranire. De asemenea, contin apa, fibre si acid folic, contribuind la mentinerea greutatii, reglarea tranzitului intestinal, reducerea colesterolului si a tensiunii arteriale.
 
3. Pepenele rosu si galben este o sursa excelenta de licopen (pigment antioxidant care se gaseste si in rosii), care protejeaza pielea, reduce riscul de aparitie a ridurilor, dar si a bolilor cardiovasculare. Procentul crescut de apa (peste 90%) impreuna cu continutul crescut de potasiu amelioreaza si previn retentia de lichide, aparitia celulitei si controleaza nivelul tensiunii arteriale. Ca si morcovii, pepenele este bogat in vitamina A, care protejeaza vederea si oasele, dar si in vitamina C, care stimuleaza productia de collagen din oase, carilagii, muschi si vase sangvine.
 
4. Rosiile sunt bogate in vitaminele A, C si K, acid folic si potasiu si sarace in sodiu, grasimi saturate, colesterol si calorii. De asemenea, sunt o sursa buna de vitamine din complexul B, magneziu, fosfor si cupru. Licopenul si beta-carotenul continut de rosii protejeaza pielea de efectele nocive ale raelor UV si preivin imbatranirea pielii. Nutrientii din rosii promoveaza sanatatea oaselor si previn osteoporoza, cancerele de tract digestiv, de prostata si ovarian.
 
5. Castravetii contin 96% apa, sunt saraci in calorii, dar bogati in fibre. De aceea, sunt ideali pentru detoxifierea si rehidratarea organismului, putand fi considerati un remediu impotrvia constipatiei cronice. Pe langa vitamine si minerale, castravetii contin o combinatie unica de fitonutrienti, cu beneficii antioxidante, antiinflamatoare si anticancerigene.
 
6. Ardeiul gras, indiferent de culoare, este una dintre principalele surse de vitamina C, care protejeaza impotriva cancerului. De asemenea, contine cantitati importante de vitamina A, care protejeaza vederea, dar si de vitamina B6, cu rol in mentinerea imunitatii si functiei cerebrale. Sunt o sursa excelenta de flavonoide, pigmenti antioxidanti si fitosteroli (luteina, zeaxantina, beta-caroten, licopen, etc.) care previn cataracta si degenerescenta maculara, reduc riscul de cancer de san si cancer ovarian.
 
7. Dovlecei si vinete. Dovleceii sunt bogati in magneziu, un mineral esential pentru metabolizarea proteinelor si carohidratilor, productia hormonilor sexuali si sinteza de colagen. Alaturi de magneziu, potasiul si acidul folic continut reduc tensiunea arterial si riscul de infarct si accident vascular cerebral. Vinetele sunt bogate in fibre, care regleaza activitatea aparatului digestiv si reduc riscul de aparitie a diabetului zaharat de tip 2. De asemenea, contin acid clorogenic, un compus care lupta impotriva radicalilor liberi, reduce LDL-colesterolul, are rol anticancerigen si antiviral.
 
8. Carnea de pui este o sursa importanta de proteine si vitamine din complexul B. Dintre acestea, niacina (vitamina B3) necesita o atentie speciala, fiind esentiala datorita rolului protector impotriva cancerelor, dar si a bolilor neurologice degenerative, precum boala Alzheimer si Parkinson. Seleniul continut in carnea de pui are atat rol antiinflmator si anticancerigen, cat si de mentinere a functiei tiroidiene.
 
9. Fructele de mare sunt sarace in grasimi saturate si bogate in acizii grasi omega-3, care protejeaza importria bolilor cardiovasculare si reduc nivelul de LDL-colesterol. De asemenea, acizii omega-3 au rol anti-inflamator, reduc riscul si simptomele artritei reumatoide, incetinesc progresia bolilor inflamatorii digestive, reduc riscul de boli neurologice degenerative, protejeaza pielea de actiunea razelor UV si imunatatesc concentrarea si capacitatile de invatare la copii. Fuctele de mare mai contin si alti nutrienti importanti pentru buna functionare a glandei tiroide, sanatatea oaselor si articulatiilor si protective impotriva cancerului (iod, seleniu, zinc, potasiu).
 
10. Inghetata este desertul sau gustarea ideala pentru zilele toride de vara. Pentru mentinerea greutatii este important sa alegem variantele simple, de preferat din fructe, fara alte topping-uri sau sosuri si sa ne rezumam la 1-2 cupe.
 
Speram ca ti-am facut pofta de mancare sanatoasa si ca aceste 10 alimente nu vor lipsi din frigiderul tau in aceasta vara!
 
Clinica de nutritie Diet4Life
www.diet4life.ro