Home> Nutritie> 4 motive sa consumi avocado

4 motive sa consumi avocado

avocadoavocado biosalata de avocado

Avocado este un fruct cu o valoare nutritionala excelenta si cu o multitudine de beneficii asupra sanatatii asociate cu consumul lor sub diferite forme. Avocado e un fruct bogat in grasimi (cca 23 %), fibre, minerale (cupru, mangan, magneziu, seleniu, iod, calciu, fier, zinc si fosfor), vitamine (cu preponderenta vitamina K si vit A, in cantitati mici vitamina B, C, E, tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, biotina si acid folic.

 

Pana de curand, avocado era privit ca un fruct interzis in diete, avand in vedere continutul caloric si cantitatea de grasimi (22 g de lipide la o portie de 150 g), insa s-a dovedit ca acesta contine in mare parte grasimi sanatoase, care ridica nivelul de colesterol bun-HDL colesterol. O cupa de avocado (150 g) ofera 240 de calorii, 22 g de grasime, dar fara colesterol. Din totalul de grasime, doar 3 g sunt grasimi saturate, nerecomandate de medici nutritionisti.

 

Avocado furnizeaza toti cei 18 aminoacizi esentiali si comparativ cu o portie de carne, proteina de avocado e usor de absorbit datorita continutului in fibre al fructului de avocado. Daca vreti sa reduceti consumul de carne, e o solutie pentru a compensa lipsa proteinelor.

 

Beneficiile pentru sanatate ale fructului de avocado

 

1. Avocado ajuta inima prin consumul de grasimi sanatoase - contine acid oleic, grasime mononesaturata, care ajuta la reducerea nivelului de colesterol. Intr-un studiu realizat pe persoane cu colesterol ridicat, participantii care au urmat o dieta bogata in avocado au inregistrat o scadere semnificativa a colesterolului. E o sursa buna de potasiu, mineral ce ajuta la reglarea presiunii sangvine si in preventia bolilor cardiovasculare. O ceasca de avocado contine 23 % din cantitatea zilnica de folati importanti pentru sanatatea inimii. Un studiu efectuat pe 80.000 femei a descoperit ca o dieta bogata in folati reduce cu 55% riscul de infarct miocardic (atac de inima).

 

2. Favorizeaza absorbtia carotenoizilor din legume - fructul de avocado adaugat in salate (cca 150 g de avocado) ajuta organismul sa absoarba carotenoidele din legume, crescand absorbtia cu 200-400%. Prin urmare, toti nutrientii sanatosi din salata vor fi mult mai bine absorbiti de corpul nostru.

 

3. Lupta impotriva cancerului de prostata, san si piele - prin continutul de acid oleic si luteina protejeaza impotriva cancerului de san. Avocado contine cantitati importante de carotenoide (zeaxantina, alfa caroten, beta caroten) si tocoferoli (vitamina E). Extractul de avocado (carotenoide si tocoferol) poate impiedica dezvoltarea celulelor implicate in cancerul de prostata.

 

4. Fitonutrientii lupta impotriva cancerului de cavitate bucala - cancerul de cavitate bucala prezinta un risc mai mare de deces decat cancerul de san, piele sau cervical, fiind de cca 50% din cauza depistarii tarzii (conform Fundatiei Cancerului Bucal din Marea Britanie). Datorita continutului de fitonutrienti, avocado poate juca un rol important in preventia cancerului de cavitate bucala.

 

 

 

Raluca Rugina, medic specialist in Boli Metabolice, Nutritie si Diabet