Home> Nutritie> Alimente pentru combaterea anemiei partea 2

Alimente pentru combaterea anemiei partea 2

cimbrisorspanacsesame

După cum spuneam în primul articol „Alimente pentru combaterea anemiei”, anemia este o boală care dacă nu este tratată poate produce dezechilibre majore în organism. Este important să dăm atenţie semnalelor pe care ni le transmite organismul pentru a ne indica lipsa fierului şi să încercăm să remediem cât mai repede această deficienţă.

 

Carenţa de fier duce la scăderea atenţiei si motivaţiei, scăderea performanţelor intelectuale, tristeţe şi apatie, paloarea tegumentelor, dureri de cap, iritabilitate, oboseală, slăbiciune, ameţeală, lapsus, lipsa de apetit. La copii este cea mai frecventă problemă de nutriţie influenţând negativ dezvoltarea fizică şi comportamentală, scăzând rezistenţa la boli, şi capacitatea de efort. 

 

Dacă în primul articol am vorbit despre alimentele bogate în fier, în acest articol vom vedea care sunt remediile naturiste care ajută în anemie şi care pot remedia carenţele de fier.

 

Remedii naturiste pentru anemie:

  • Susanul negru conţine cantităţi mari de fier dar şi de proteine, magneziu, calciu, fosfor, mangan, potasiu, zinc, seleniu, lecitină şi vitamine. Datorită nutrienţilor săi este un excelent tonic.
  • Cimbrişorul (Thymus serpyllum). Conţine săruri minerale, flavonoide, manoterpene, acid cafeic, tanin, antiseptice vegetale. Frunzele de cimbrişor ajută la formarea sângelui. Frunzele ajunse la maturitate sunt recomandate adolescenţilor pentru prevenirea anemiei, care poate fi produsă de pubertate. Seminţele de cimbrişor sunt, de asemenea, indicate în vindecarea anemiei.
  • Mierea (Apis mellifera) este un remarcabil producător de hemoglobină pentru corp. Aceasta are un conţinut ridicat de fier, cupru, mangan, proteine, vitamina C. Se recomandă utilizarea a 2-3 linguri pe zi în anemie.
  • Pelinul (Artemisia absinthium) este recomandat în anemie având un conţinut ridicat de fier, substanţe amare (lactone sescviterpinice), curcume, cineoli, derivaţi flavonici, vitamina C, vitamina b6, acid folic, magneziu, zinc, fosfor, cupru. Nu trebuie consumat în cantităţi mari deoarece poate provoca vomă, greaţă şi vărsături.
  • Schinduful (Trigonela foenum graecum) aparţine familiei Fabaceae şi este o plantă erbacee. Conţine 33,5 mg de fier, seleniu, fibre, lecitină, ulei volatil, magneziu, fosfaţi şi este indicat celor care au anemie. Ceaiul de Schinduf este denumit şi ceaiul vitalităţii el imbunătăţind rezistenţa organismului. Se foloseşte sub formă de infuzie, decoct, şi ca atare (seminţele măcinate). De asemenea schinduful poate fi folosit sub formă de pulbere cu miere.
  • Urzica conţine o cantitate mare de fier, calciu, vitamine, minerale, acizi grasi, licopeni dar şi proteine, de aceea ceaiul de urzică este recomandat persoanelor anemice.
  • Apio (Apium graveolens). Sucul de Apio folosit în special pentru detoxifierea şi întărirea sistemului imunitar este recomandat şi în anemie. Specialiștii recomandă în aceste cazuri consumul sucului de apio, împreună cu sucul de morcovi.
  • Uleiul din germeni de grâu (Triticum aestivum): este o adevărată binecuvântare pentru organism, el conţinând 23 de substanţe nutritive diferite, complexul de vitamina B, fier, calciu, omega 3, acizi graşi, proteine. Măreşte capacitatea sângelui de a transporta oxigenul, corectând astfel, deficiența sângelui: Se recomandă 1 linguriță de ulei pur din germeni de grâu după micul dejun și încă una după cină.
  • Lecitina: dizolvă depunerile lipicioase de pe artere, intensificând astfel capacitatea sângelui de a asimila şi a transporta oxigenul şi elementele nutritive. Lecitina se recomandă şi pentru buna funcţionare a creierului.

 

Vă recomand un suc care este foarte bun în combaterea anemiei.

 Ingrediente:

  • Frunze de spanac
  • Un sfert de sfeclă roşie
  • Apio 
  • Afine
  • Câteva feliuţe de lămâie
  • 1 pahar de apă

 

Preparare:

  1. Se spală bine toate ingredientele şi se pun în blender.
  2. Se adaugă paharul de apă şi se mixează până se obţine o băutură omogenă.