Home> Nutritie> Alimentele cele mai potrivite pentru o piele sanatoasa

Alimentele cele mai potrivite pentru o piele sanatoasa

piele sanatoasacina sanatoasasucuri sanatoase

Pielea este unul dintre cei mai importanti indicatori ai sanatatii generale a organismului. Atat ridurile sau pielea uscata, cat si acneea sau inflamatia sunt semne ale unei alimentatii nesanatoase, lipsita de nutrienti esentiali.

 

Cercetarile recente au aratat ca pielea reactioneaza pozitiv la anumite vitamine, minerale si antioxidanti, devenind mai tanara si mai sanatoasa. Urmatorii nutrienti se numara printre cei care imbunatatesc aspectul pielii:

 

Vitamina C este eficienta in neutralizarea radicalilor liberi produsi de expunerea la soare sau poluare. Acesti radicali liberi distrug colagenul si elastina din piele, determinand aparitia ridurillor si imbatranirea prematura a acesteia. Cantitati mari de Vitamina C se gasesc in ardeiul gras (indiferent de culoare), patrunjel, broccoli si binenteles citrice.

 

Vitamina E este un alt antioxidant care reduce efectele expunerii la soare, aparitia ridurilor si uscarea pielii. In combinatie cu Vitamina A, este extrem de eficienta in prevenirea cancerului de piele. Sursele alimentare sunt reprezentate de: uleiuri (floarea soarelui, masline etc.), seminte si fructe oleaginoase, avocado.

 

Vitamina A mentine integritatea pielii, deficitul traducandu-se prin uscarea si descuamarea acesteia. Sursele cele mai bune sunt: ficatul, morcovii, caisele, spanacul, conopida, rosiile.

 

Acizii grasi omega-3 sunt responsabili pentru mentinerea flexibilitatii si umiditatii pielii, fiind implicati si in procesele de reparare a acesteia. Deoarece nu pot fi sintetizati de organism, acizii grasi omega-3 provin exclusiv din surse alimentare, cum ar fi: peste oceanic (somon, macrou, sardine), seminte de in si de chia.

 

Siliciul este un mineral care intareste tendoanele, ligamentele, cartilagiile, oasele, unghiile si parul. In acelasi timp, este vital pentru sanatatea pielii. Deficitul de siliciu determina, printre altele, reducerea elasicitatii pielii. Sursele alimentare de siliciu sunt: fasolea verde, castravetele, prazul, telina, sparanghelul, capsunile, mango.

 

Zincul este un alt mineral important pentru piele. Acesta controleaza productia de sebuum din piele, dar si o serie de hormoni implicati in aparitia acneei. Alimentele cele mai bogate in zinc sunt: stridiile, semintele de dovleac, nucile de Brazilia, ovazul si ouale.

 

Seleniul este un mineral cu proprietati antioxidante, responsabil pentru elasticitatea tesuturilor, care previne actiunea radicalilor liberi. Joaca un rol important in preventia cancerului de piele, protejand pielea de actiunea daunatoare a razelor ultraviolete. Se gaseste in cereale integrale, peste oceanic si fructe de mare, oua, nuci si orez brun.

 

Sursa: