Home> Nutritie> Antioxidanti

Antioxidanti

antioxidantiantoxidanti naturalilegume sanatoase

Antioxidantii sunt elemente nutritive care reduc efectele nocive ale radicalilor liberi asupra organismului. Radicalii liberi provin atat din procese interne ce au loc in organism, cat si din surse externe: poluarea, radiatiile ultraviolete, fumatul, etc. Ei determina boli de inima, diferite tipuri de cancer, afecteaza sistemul imunitar, au rol in aparitia bolilor neurologice degenerative si produc imbatranirea prematura a organismului. Antioxidantii ne protejeaza de toate aceste afectiuni.

 

Printre cei mai cunoscuti si studiati antioxidanti se numara:
 

Vitamina A - Se gaseste in morcovi, spanac, verdeturi;

 

Betacarotenul si alti carotenoizi - Se gasesc in rosii, morcovi, caise, pepene, piersici, sfecla, spanac. Atat Vitamina A cat si Betacarotenul previn cancerul, combat ateroscleroza, au efecte anti-imbatranire, protejeaza pielea de razele ultraviolete.

 

Vitamina C - Se gaseste in ardei gras, capsuni, patrunjel, fructe de padure, brocoli, conopida, rosii. Creste rezistenta vaselor sangvine, are rol de reglare a glicemiei si colesterolului, de distrugere a toxinelor din organism, actiune antialergica, creste gradul de absorbtie al fierului.

 

Vitamina E - Se gaseste in legume verzi, nuci, oua, germeni de grau, seminte de floarea soarelui. Ajuta la dezvoltarea creierului, protejeaza inima, scade producerea de colesterol, reduce tensiunea arteriala.


Coenzima Q10 - Se gaseste in peste oceanic, oua, nuci, seminte. Are rol major in transportul energiei necesare tuturor proceselor biologice si biochimice din organism.
 

Acidul Lipoic - Se gaseste in carne rosie, morcovi, sfecla, spanac. Ajuta la regenerarea vitaminelor C si E, previne hiperglicemia.


Alti antioxidanti:
 

Flavonoide - Se gasesc in nuci, alune, seminte, avocado, ulei de masline extravirgin.
 

Seleniu - Se gaseste in carne, peste, cereale,leguminoase si radacinoase.
 

Zinc - Se gaseste in carne, fructe de mare, cereale, fasole.
 

Licopen - Se gaseste in rosii, pepene, morcovi si in peste oceanic, seminte de in si chia.

 

Clinica de nutritie Diet4Life
www.diet4life.ro