Home> Nutritie> Ciresele-sursa importanta de antioxidanti, vitamine si minerale

Ciresele-sursa importanta de antioxidanti, vitamine si minerale

cirese biocirese coaptecirese eco

Au un continut crescut de antioxidanti, substante active ce stimuleaza inima, rinichii precum si in vitamine (vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina C, vitamina K, vitamina E) si in minerale (potasiu, sodiu, magneziu, fier). 

Contin cel mai puternic antioxidant-resveratrol-facand parte din grupul alimentelor mov (afine, mure, zmeura, capsuni, struguri negri)

 

Nu ingrasa

 

Sunt recomandate in unele cure de slabire si detoxifiere. Sunt alimente cu calorii negative (alimente pentru metabolismul carora organismul consuma mai multe calorii decat cele ingerate)

 

Sunt eficiente ca ingrediente in cosmetica

 

Prin continutul crescut de vitamine si minerale, dar si in apa sunt ideale in tratamentele de infrumusetare. Acestea hranesc intens pielea, reduc semnele de imbatranire si confera un aspect tanar si radiant.

 

Medicamente in bolile inflamatorii

 

Sunt considerate astazi mai eficiente decat aspirina. Prin continutul ridicat de antocianina, ciresele confera un bun bun efect antiinflamator fiind indicate exclusiv in bolile inflamtorii cronice. Un studiu realizat la Universitatea California a demonstrat ca un consum zilnic de cirese pentru o perioada scurta de timp (28 zile) a dus la reducerea inflamatiei din organism cu 25 %.

 

Regleaza somnul

 

Aceste fructe contin o substanta asemanatoare unui hormon numit melatonina ale carui efecte sunt legate de calitatea somnului, precum si o serie de evenimente care au loc in timpul somnului.

 

Imbunatatesc memoria

 

Indicate in perioadele de suprasolicitare intelectuala, ciresele stimuleaza procesele de memorare prin vitaminele continute, prin glucidele de buna calitate (glucidele fiind hrana pentru creier) cat si prin antocianine, substante ce au rol pozitiv in organism (protejeaza sistemul nervos, inima, scade inflamatia in organism) 

 

Protejeaza ochii

 

Bogate in betacaroten (contin de 19 ori mai mult betacaroten decat capsunele si afinele) ciresele ajuta la imbunatatirea vederii, scad riscul de cataracta si alte boli ale ochiului. Betacarotenul e implicat si in sanatatea pielii, ideal pentru obtinerea unui bronz frumos, protejand in mod natural pielea de arsurile solare.

 

Pot fi consumate de catre pacientii cu diabet

 

Au indice glicemic mic, motiv pentru care sunt indicate in dieta celor care sufera de diabet. Desigur trebuie consumate cu masura ca orice aliment in cazul acestor pacienti.

 

Protejeaza rinichii

 

Stimuleaza diureza, combate pietrele de rinichi si infectiile urinare prin consumul cozilor de cirese.

 

Sunt anticancerigene

 

Pentru ca sunt bogate in vitamine si minerale dar si antioxidanti ce lupta impotriva radicalilor liberi, ciresele protejeaza celulele in fata riscului de transformare canceroasa.

Raluca Rugina, medic specialist in Boli Metabolice, Nutritie si Diabet