Home> Nutritie> Cum te ajuta consumul de pere?

Cum te ajuta consumul de pere?

perepere biopere coapte

Perele sunt importante in alimentatie pentru ca pot fi pastrate si consumate pe parcursul intregii ierni si la inceput de primavara cand ii asigura organismului vitaminele necesare. Perele contin: apa, zaharuri, acizi organici, substante tanoide, substante pectice, proteine brute, provitamina A, vitamina A, PP, B1, B2, C, P, saruri minerale, celuloza. Sunt de doua ori mai bogate in saruri minerale ca merele, dar mai sarace in vitamine.

 
Zaharurile din pere sunt reprezentate de: fructoza (8%), glucoza (3%) si zaharoza (2%). Valoarea energetica a perelor este de 60 kcal la 100 g. Se consuma proaspete uscate sau prelucrate (compot, suc, marmelada, cidru). Cidrul de pere numit perry e consumat destul de mult in tarile vest-europene.
 
Previn obezitatea, diabetul zaharat si bolile coronariene
 
Perele au indice glicemic redus fiind absorbite si digerate mult mai lent fata de alimentele cu indice glicemic mediu sau mare astfel incat imbunatatesc nivelul de glucoza din sange.
 
Previn aparitia cancerului
 
O portie de pere/zi este asociata cu un risc mai scazut de cancer pulmonar la femei. Persoanele care au o dieta bogata in fibre au un risc mai scazut de a dezvolta cancer de colon decat cele care consuma fibre in cantitati mici. Fibrele ajuta la eliminarea substantelor toxice din colon responsabile de inflamatia si distrugerea celulara din peretele colonului, ducand la aparitia cancerului. Perele mai contin cupru, un nutrient necesar in crearea de enzime specifice ce actioneaza ca antioxidanti cu rol in neutralizarea radicalilor liberi.
 
Beneficii asupra tractului digestiv
 
Perele, prin continutul bogat in fibre si datorita pectinei care e diuretica si laxativa, previn constipatia-o para medie contine cca 20-25 % din aportul zilnic recomandat de fibre. Sunt benefice copiilor care sufera de reflux gastrointestinal avand efect antiinflamator la nivelul mucoasei stomacului
 
Beneficii in sarcina
 
Pentru a evita malformatiile fetale, este foarte important ca femeile insarcinate sa aduca in alimentatie un aport crescut de acid folic. Perele contin cca 10-20 mg de acid folic
 
Efectul cicatrizant al perelor
 
Mastile realizate din pere ajuta la vindecarea acneei datorita actiunii astringente a pulpei de para. Se aplica cateva felii pe obraz, se lasa sa actioneze cateva minute, dupa care se clateste cu apa calduta.
 
 
 
Raluca Rugina, medic specialist in Boli Metabolice, Nutritie si Diabet