Home> Nutritie> Diet 4 Life - 7 Alimente Sanatoase ce contin surse ascunse de zahar

Diet 4 Life - 7 Alimente Sanatoase ce contin surse ascunse de zahar

zahar ascunszaharcopii si zaharull

Excesul de zahar a fost considerat unul dintre principalii inamici ai siluetei. De aceea, Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda acum reducerea aportului de zahar de la 12 la 6 lingurite pe zi. Raportul OMS atrage atentia asupra zaharului adaugat in alimentele procesate, dar si asupra celui ascuns in indulcitorii naturali, precum mierea si sucul de fructe.

 

Iata 7 surse de zahar, deghizate in alimente recomandate pentru un stil de viata sanatos.

 

Iaurtul cu fructe

Datorita proteinelor si probioticelor continute, iaurtul este unul dintre cele mai sanatoase alimente – insa doar cel SIMPLU. Iaurturile cu fructe pot fi mai gustoase, dar sunt imbogatite cu cel putin 4 lingurite de zahar!

 

Dressingul pentru salate

A alege o salata in loc de pizza, este o optiune laudabila. Dar daca salata va fi inecata in dressing, tot beneficiul dispare. Vei adauga mesei tale sanatoase 1-2 lingurite de zahar (pe langa grasimi) pentru fiecare portie de dressing (2 linguri).

 

Batoanele cu cereale

Exista batoane de cereale care contin pana la 3 linguri de zahar intr-un singur pachetel de 40-50 g. Etichetele tuturor batoanelor trebuie consultate cu atentie. Doar pentru ca sunt bogate in cereale integrale, seminte sau fructe uscate, nu inseamna ca nu au si zahar sau calorii!

 

Sosuri pentru paste

Pastele integrale sunt alternativa sanatoasa pentru paste. Dar cum ramane cu sosul? Majoritatea sosurilor din comert contin cantitati mari de zahar adaugat. Chiar daca pe borcan apar doar rosii si busuioc, eticheta va dezvalui intotdeauna si continutul de zahar!

 

Cappuccino/ Frappe

Bauturile pe baza de cafea sunt o alta sursa ascunsa pentru cateva lingurite de zahar. Cu cat adaugi mai multe topping-uri si arome la cafeaua ta obisnuita, cu atat risti sa depasesti cantitatea de zahar recomandata, inca de dimineata!

 

Cerealele

Nu doar cerealele cu ciocolata contin zahar, ci si cele sanatoase, integrale. Multe sortimente contin 2 lingurite de zahar la o portie de cereale (30 g).  La alte sortimente, procentul de zahar poate ajunge pana la 50%!

 

Sucurile

Carbogazoase sau nu, din fructe sau be baza de ceai, sucurile iti pot aduce pana la 7 lingurile de zahar in doar 500 ml. daca nu vrei sa iti iei tot zaharul recomandat dintr-o sticla de suc, poti opta pentru cea mai simpla optiune de hidratare: apa.