Home> Nutritie> Diet 4 Life - Ce tip de relatie ai cu mancarea?

Diet 4 Life - Ce tip de relatie ai cu mancarea?

gatit sanatosgatit cu prieteniimiscare sanatoasa

Relatia ta cu mancarea oscileaza intre iubire si ura? Intr-o relatie pozitiva, mancarea nu exercita niciun fel de control asupra ta. Este o placere, nu o dependenta. Te face sa te simti bine, nu vinovat sau rusinat. Este o parte din viata ta, nu un scop.

 

Te recunosti in urmatoarele situatii?

        –  Incepi o dieta, in care mananci alimente care nu iti plac; dupa un timp, pierzi controlul si te refugiezi in dulciuri, fast-food etc.

        –  Traiesti pentru mancare.

        –  Iti este groaza de anumite situatii in care apare mancarea (sarbatori, concedii, aniversari etc).

         - Ti-ai dori sa poti manca tot ce iti doresti si esti invidios pe cei din jurul tau care au “un metabolism rapid”.

         - Ai trecut de mai multe ori prin fenomenul “yo-yo”.

         - Esti preocupat toata ziua de ce si cat mananci.

         - Ascunzi mancare sau ii minti pe ceilalti privind ceea ce mananci.

         - Folosesti mancarea pentru a-ti controla stresul sau emotiile.

         - Imparti alimentele in “bune” si “rele”.

         - Nu mananci nimic toata ziua, apoi ai o masa copioasa seara cand ajungi acasa.

 

Daca relatia ta cu mancarea nu este una tocmai sanatoasa, iata 7 strategii prin care o poti transforma intr-una pozitiva.

 

1.  “Mananca” vitamine

De multe ori, organismul nostru este atat de lipsit de nutrientii de care are nevoie, incat intram intr-un cerc vicios de supra-alimentare. Odata ce organismul primeste nutrientii necesari, atractia spre alimente nesanatoase sau cantitati crescute de mancare, dispare.

Poti incepe prin a adauga un fruct la micul dejun sau la o gustare, o salata proaspata la pranz si legume la cuptor la masa de seara. In timp, vei avea mai multa energie si pofta de zahar, paste sau paine se va diminua. In schimb, va aparea pofta de alimente pline de nutrienti.

    

2.  Evita “etichetarea”alimentelor

In loc sa clasifici alimentele in “bune” si “rele”, incearca sa te gandesti la ele ca “alimente din care poti manca mai mult” si “alimente din care poti manca mai putin”. Aceasta noua mentalitate te va ajuta sa scapi de sentimentul de vina si de eticheta “interzis” de pe unele alimente. Nimic nu este interzis!

  

3.  Mananca regulat

Aloca-ti intervale regulate pentru mese pentru a furniza organismului energia de care are nevoie si pentru a preveni scaderea glicemiei. Nu trebuie sa fie ore fixe si nici nu este obligatoriu sa mananci la fiecare 2 ore. Doar asigura-te ca ai fixat niste intervale orare pentru fiecare masa si ca le respecti. Incepe cu micul dejun!

 

4.   Scapa de “trebuie sa slabesc”

Nu, nu trebuie sa slabesti! Ai nevoie sa fii sanatos! Scaderea in greutate este doar un efect al unui stil de viata sanatos.

Nu greutatea este cea care conteaza, ci compozitia corpului tau. Alegand alimente sanatoase si facand miscare, vei obtine viata si forma pe care ti-o doresti. Scapand de presiunea greutatii, vei face ca aceasta calatorie spre noua ta viata sa fie mult mai placuta!

 

5.  Fa miscare! Nu sport!

Nu trebuie sa “iti dai sufletul” la sala de sport in fiecare zi pentru a slabi! Mai ales daca nu esti o fire sportiva, iti vei epuiza rapid vointa si vei renunta. In schimb, gaseste-ti o activitate pe care o vei putea practica pe viata. Chiar daca este doar o plimbare zilnica, este un punct de plecare excelent. Pe masura ce te obisnuiesti cu miscarea, s-ar putea sa descoperi ca iti doresti si poti sa faci mai mult.

 

6.   Gateste-ti in avans

Nu toti oamenii au pasiunea sau stiinta gatitului. Sau altii nu au suficient timp. De aceea, cel mai simplu este sa gatesti in avans. Iti poti aloca o zi sau doua pe saptamana, in care sa iti pregatesti mancarea pentru toate mesele. Fructele si legumele pot fi curatate, taiate, portionate si pastrate la congelator sau frigider. Iti poti gati o cantitate mai mare de supa sau ciorba sau o tava cu piept de pui la cuptor. Cand vine ora mesei, tot ce ai de facut este sa iti incalzesti mancarea gatita deja.

 

7.   Gaseste-ti oameni care sa te sustina

Suportul emotional este cel mai important aspect al intregului proces de slabit. Oamenii din jur te pot ajuta sa-ti atingi obiectivul sau te pot sabota, fara ca macar sa isi dea seama.

 

Daca te inconjori de oameni care cred in tine, iti va fi mai usor sa iti mentii motivatia si sa continui. Ei sunt cei care te vor impinge sa mergi mai departe, dar si cei care te vor sustine atunci cand este cel mai greu!

 

Clinica de nutritie Diet 4 Life
www.diet4life.ro