Home> Nutritie> Diet 4 Life - Cum ne ingrasam datorita stresului?

Diet 4 Life - Cum ne ingrasam datorita stresului?

stressedstress eatingstres

Stresul face parte din viata noastra, fie ca vrem, fie ca nu.

 
Atunci cand suntem stresati, organismul nostru elibereaza o serie de hormoni, printre care si cortizolul.
 
Eliberarea crescuta de cortizol, care apare in cazul stresului cronic, are drept rezultat:
  • Incetinirea metabolismului
  • Cresterea depozitelor de grasime viscerala, care se asociaza cu sindromul metabolic
  • Scaderea secretiei de insulina, cu cresterea riscului de diabet zaharat
  • Cresterea tensiunii arteriale
  • Dezechilibrul glandei tiroide
  • Scaderea imunitatii
  • Cresterea riscului de boli cardiovasculare
  • Probleme digestive
  • Insomnii
  • Mancat Emotional
Stresul continuu creeaza un mediu hormonal si metabolic care nu este propice scaderii in greutate, ci poate chiar cauza crestere in greutate.
 
Iata 25 de moduri prin care iti poti reduce stresul:
 
  1. Dormi 7-9 ore pe noapte. Somnul reduce secretia de cortizol din circulatie.
  2. Practica yoga sau pilates.
  3. Prepara-ti mesele din timp, in cantitati mai mari. Le poti portiona si pastra la congelator, astfel incat intotdeauna sa ai mancare sau gustari gata pregatite.
  4. Scrie intr-un jurnal. Acorda-ti 15-30 minute/zi pentru a te elibera in scris de toate emotiile negative.
  5. Uita-te la un serial sau o emisiune amuzanta.
  6. Iesi la o plimbare.
  7. Practica tehnici de respiratie.
  8. Mananca atunci cand iti este foame.
  9. Razi cat poti de des. Iesi la un spectacol de comedie  sau petrece-ti timp cu cineva care te face sa razi.
  10. Mergi la masaj.
  11. Citeste o carte antrenanta.
  12. Inchide programele si site-urile de stiri.
  13. Iesi cu bicicleta in parc.
  14. Scrie in fiecare zi 10 lucruri pentru care esti recunoscator.
  15. Creeaza ceva cu mainile tale: un desen, o poezie, un fel de mancare etc.
  16. Nu ignora problemele – infunta-le si mergi mai departe.
  17. Reevalueaza-ti dieta si activitatea fizica. Un deficit prea mare de calorii sau efortul fizic in exces pot cauza stres in plus.
  18. Nu trebuie sa fii perfect.
  19. Cumpara-ti ceva ce iti place: flori, bijuterii, obiecte decorative…nu mancare.
  20. Danseaza atunci cand esti singur.
  21. Fa o baie cu spuma si uleiuri aromatice.
  22. Prioritizeaza-ti problemele si activitatile. Ocupa-te doar de ceea ce trebuie rezolvat acum. Uita de restul pana cand le vine randul.
  23. Inconjoara-te de oameni pozitivi.
  24. Fa activitati impreuna cu familia sau prietenii: fotbal, baschet, ping-pong, badminton etc.
  25. Zambeste!!!