Home> Nutritie> Diet 4 Life - Solutii pentru 4 cele mai frecvente obiceiuri alimentare nesanatoase

Diet 4 Life - Solutii pentru 4 cele mai frecvente obiceiuri alimentare nesanatoase

mancat emotionalmancat excesmancare putina

In incercarea de a creea noi obiceiuri alimentare sanatoase, primul pas consta in a le schimba pe cele care iti cauzeaza probleme de greutate.

 
Iata 4 dintre cele mai intalnite obiceiuri alimentare nesanatoase si cate un plan de actiune impotriva fiecaruia.
 
1. Mancatul Emotional
 
Problema: Esti stresat, obosit, trist, suparat…si singurul lucru care te face sa te simti mai bine este mancarea…un anumit tip de mancare pe care il asociezi cu starea de bine, linistea, fericirea. Apelezi la acest aliment si durearea dispare….temporar.
 
Solutia: Vei obtine indepartarea sentimentelor negative doar pentru o perioada scruta de timp si in plus, a doua zi, te vei simti vinovat de decizia luata…vinovatie care iti va accentua stresul, plasandu-te intr-un cerc vicios. Incearca sa gasesti alternative pentru a face fata emotiilor: iesi la o plimbare, fa miscare, uita-te la un film, apeleaza la alimente sanatoase in locul celor procesate pe care le mananci in aceste situatii.
 
2. Mancatul social
 
Problema: Se intampla sa iesi in oras cu familia sau prietenii. Ei isi comanda cele mai nesanatoase feluri de mancare din meniu. Tu, in schimb, faci o alegere sanatoasa. Ce se intampla? Toti te critica, iti pun intrebari, ba chiar rad de alegerea ta. Atitudinea lor te face sa te simti atat de rau, incat pe viitor vei face si tu o alegere nesanatoasa, doar pentru a evita asemenea discutii.
 
Solutia: Decizia ta de a manca sanatos ii face de fapt pe ceilalti sa le para rau de propria lor alegere, dar nu o vor recunoaste pe moment. Prin urmare, ia cea mai buna decizie pentru tine, pentru ca tu iti vei asuma consecintele acesteia. Daca mergi la o petrecere, mananca inainte sau vino cu un fel de mancare sanatos, din care sa ii servesti si pe ceilalti. Fii un exemplu pentru ceilalti, si pe masura ce formele tale se vor schimba, asa se va schimba si atitudinea celorlalti fata de tine. La un moment dat, te vor intreba cum ai reusit!
 
3. Mancatul in exces
 
Problema: Nu putini sunt cei carora li se intampla ca, in anumite circumstante, sa manance in exces cateva sute sau chiar mii de calorii o data. Si nu de putine ori, se intampla ca acest obicei sa aiba loc acasa, fara prea multi “martori”.
 
Solutia: Departeaza-te de mediu. Daca vrei sa mananci mancare nesanatoasa, nu o mai aduce acasa. De exemplu, daca vrei sa mananci ceva dulce, nu iti cumpara o punga intreaga de dulciuri, pe care sa o mananci intr-o singura seara la televizor. Mergi la cofetarie si alege-ti o prajitura pe care sa o mananci acolo. Asa vei reusi sa-ti faci cate o placere culinara, dar vei tine si portiile sub control.
 
4. Infometarea
 
Problema: Societatea exercita o presiune extrem de mare asupra tuturor, impunand ca modele persoane cu siluete perfecte. De aceea, simti nevoia sa faci o schimbare in viata ta si sa slabesti. Insa, frecvent asociezi scaderea in greutate cu sentimente negative, foame si suferinta.
 
Solutia: Scaderea in greuatate este un proces care necesita timp. Nu este rezultatul unei diete care dureaza 7 sau 14 zile, ci este urmarea unui stil de viata sanatos. Cu cat te vei infometa mai putin, cu atat vei avea mai mult success. Daca pierzi 5% din masa de grasime la fiecare 1-2 saptamani, vei obtine o scadere in greutate sanatoasa si durabila!
 
 
Clinica de nutritie Diet 4 Life
www.diet4life.ro