Home> Nutritie> Erika Fazakas - Ingrediente cheie pentru salata gustoasa si sanatoasa

Erika Fazakas - Ingrediente cheie pentru salata gustoasa si sanatoasa

ulei de masiline biootet balsamicsare bio

Sarbatorile reprezinta cea mai potrivita ocazie pentru reintalnirea cu familia, cu prietenii pe care poate nu i-am vazut de ceva vreme, insa reprezinta si un prilej foarte bun pentru rasfatul culinar, usoare excese alimentare, deoarece, vorba vine, odata pe an este Craciunul!

 
Acum ca sarbatorile au trecut, ne-am rasfatat cu sarmalute, fripturi si prajituri, este vremea sa ne reechilibram putin organismul si sa incepem noul an intr-un mod sanatos! Una dintre preparatele pe care le recomand cel mai des, mai ales dupa perioade  in care exista exces de calorii, sunt bineinteles minunatele salate, care prind atat de bine pentru stomacul nostru care a avut putin mai multa treaba digerand atat de multe alimente grele!
 
Salatele se pot pregati in functie dupa gustul fiecarei persoane din legumele dorite si placute, insa sunt cateva ingrediente care fac ca aparent si cele mai ‘’ seci’’ salate sa devina una dintre cele mai gustoase si sanatoase preparate.
 
Sa incepem lista:
 
  • Otetul balsamic, bio, care este preparat din strugurii din cultura ecologica, confera un gust rafinat salatelor, si favorizeaza  absorbtia fierului din legume.
  • Uleiul de masline extra virgin , obtinut prin presare la rece, simplu, sau cu aroma de busuioc, avand o aciditate scazuta,este ideal pentru a reechlibra ph-ul organismului care cu siguranta s-a dat peste cap de la atatea alimente acide consumate ( produse de carne, alimente prajite etc. ). Pe langa aceasta proprietate, uleiul din masline datorita continutului in acizi grasi mononesaturati are rol de protectie asupra sistemului cardiovascular si imbunatateste si functionarea creierului. 
  • Sarea roz de Himalaya, care are o puritate deosebita, si isi primeste culoarea datorita continutului in oxid de fier, este un ingredient foarte bun, deoarece ajuta la transportul oxigenului prin organism, iar o oxigenare buna inseamna sanatate!
Pe langa aceste ingrediente adaugate peste legumele alese, iata care sunt cateva dintre semintele pe care putem sa le adaugam la alegere, ca sa crestem valoarea nutritiva a salatelor:
  
  • Semintele de susan, de preferat cele negre datorita continutului mult mai mare de vitamine, minerale si fitonutrienti, ajuta la detoxifierea ficatului, lucru obligatoriu dupa  sarbatori!
  • Semintele de canepa, datorita continutului crescut de proteine pot sa inlocuiasca branza sau carnea din salate, la o masa, iar datorita cotinutului crescut  in fibre insolubile , ajuta la functionarea tranzitului intestinal, bineinteles in paralel cu o hidratare corespunzatoare.
  • Semintele de pin, au un continut crescut de magneziu, fier, calciu si potasiu, iar datorita continutului abundent in vitamine liposolubile ajuta la absorptia optima a grasimilor sanatoase ( omega-3, omega-6 ).
 
Va indemn cu drag sa incercati aceste ingrediente atat de gustoase si totodata atat de sanatoase pentru organismul nostru!
 
 Va doresc un an nou plin de impliniri si sanatate multa!
 

Fazakas Erika - Nutritionist Dietetician

www.mcmedexpert.ro