Home> Nutritie> Memormed - Adauga un obicei sanatos in dieta ta pentru a construi o dieta de succes!

Memormed - Adauga un obicei sanatos in dieta ta pentru a construi o dieta de succes!

portii de fructe si legumemananca sanatosfructe si legume bio

Obiceiul sanatos pe care trebuie sa il adaugati incepand de astazi este de a manca cel putin patru portii de legume si trei portii de fructe în fiecare zi.

 

De ce una ca asta? Legumele și fructele proaspete sunt temelia unei diete sanatoase si a pierderii in greutate cu succes . Cele mai multe alimente procesate, sucuri (mai ales!) si dulciuri conțin o mulțime de calorii, toate caloriile fiind concentrate intr-un gramaj redus. De exemplu un baton de ciocolata de 50 g poate avea 200 de calorii, ceea ce este imens! Repet: la o masa normala trebuie sa consumati aproximativ 300 calorii si sa aveti astfel 5 mese pe zi. Legumele si fructele sunt opusul – aduc putine calorii si un volum crescut alimentar (si foarte sanatos de altfel). Puteti astfel manca portii generoase în timp ce consumati mai putine calorii si sa va simtiti satui la sfârșitul mesei .

 

 

Cum sa implementati acest obicei nou?

 

Nu trebuie sa va placă toate legumele si fructele – doar unele dintre ele. Explorati diferite tipuri și soiuri de legume și fructe atrăgătoare ca gusturi si texturi. Variati meniul între legume crude și gătite. Sunt gustoase gatite la abur (preferatele mele) si devin si moi in acest fel. Le puteti presara cu ierburi pentru a adauga diferite arome.

 

Când sunteți în grabă si nu aveti prea mult timp pentru a gati, puteti folosi legume congelate. Stiu ca nu se compara mereu cu gustul unor legume proaspete insa sunt o solutie de departe mai sanatoasa decat mancarea semi-preparata si aduc mai putine calorii. Nu va spun sa excludeti carnea, dar ea va trebui sa constituie pe zi o cantitate asemanatoare unui pachet de carti de joc si la fel de groasa. Ca unitate de masura, la fel de mare cat este palma dvs (fara degete).

 

Legumele, fructele si cerealele integrale ar trebui să ocupe cea mai mare parte din farfurie la cina. Mâncati aceste alimente în primul rând, mai degrabă decât sa le lasati pentru final, după ce ați acordat “prioritate” altor alimente din farfurie.

 

Atunci când se planifică mese , cred că în primul rând de felurile de mâncare care conțin legume trebuie sa fie felul principal. Atentie si la sosuri! Daca vreti sa consumati legumele cu un sos, cele cumparate din comert sunt bogate in zahar si astfel creste iarasi numarul de calorii. Mereu sa aveti in vedere numarul de calorii la o masa!

 

In privinta fructelor gândiți-vă mereu la cele proaspete! Deoarece fructele uscate (confiate) și sucurile de fructe sunt mai bogate în calorii decat fructele proaspete sau congelate neindulcite! In cazul lor nu se aplica regula “mananca fara limita”.

 

De-a lungul zilei puteti sa va oferiti o gustare pe baza de legume sau fructe proaspete oricând.

 

Studiati in permanent moduri de a încorpora legumele cu alte alimente în rețete existente. Atentie cand le gatiti sa nu folositi ulei decat foarte putin, atat cat e necesar pentru a avea gust mancarea. Ideal este sa folositi minim minim!

 

Piata trebuie sa devina noul supermarket! Prospetimea si varietatea legumelor intalnite acolo va pot încuraja să încercati noi tipuri de retete. Când sunteti plecati la lucru, e important sa aveti pregatit un pachet cu legume și fructe gata pentru a fi consumate ca gustări rapide. Nu plecati de acasa fara sa aveti mancarea pregatita de dvs, altfel veti fi cel mai probabil victima a fast-food-ului! Si nu uitati, disciplinarea dvs constituie 50% din succesul dietei!

 

Dr. Tiberiu Tugui, competenta in Nutritie.

Centrul Medical Memormed