Home> Nutritie> NutriShape - 5 greseli frecvente in alimentatia tinerilor

NutriShape - 5 greseli frecvente in alimentatia tinerilor

greseli in alimentatiemancat sanatosmic dejun sanatos

Traim intr-o societate in care timpul inseamna bani, in care comportamentul nostru este modelat de catre marketingul agresiv din industria alimentara si in care mancarea este puternic industrializata.

 
Cu siguranta majoritatea tinerilor se regaseste in aceste obiceiuri nesanatoase pentru organism si multi dintre noi am avut la randul nostru perioade in care nu ne-am gandit la repercusiunile alimentelor ingurgitate. Cu cat realizam mai repede importanta unui stil alimentar sanatos si gasim alternativele la greselile actuale cu atat organismul nostru va fi mai sanatos, aspectul nostru fizic va fi mai placut iar noi ne vom simti mai bine in pielea noastra.
 
Haideti sa constientizam impreuna cele mai frecvente greseli in alimentatia noastra si sa gasim altenativele sanatoase!
 
  1. Prima greseala este ratarea micului dejun si de aici declansarea unui lant de greseli in alimentatie. Lipsa de timp si obisnuinta sunt cele mai des invocate scuze. Pe de alta parte, ratarea unui mic dejun sanatos inseamna infometarea organismului in perioada urmatoare, acest lucru avand 2 posibile repercusiuni in comportamentul nostru alimentar: cresterea portiei de mancare la pranz sau si mai rau, la cina, lucru care duce inevitabil la acumularea rezervelor de tesut adipos. Sau mancatul pe fuga de la un fast food, covrigarie etc. adica, practic, alegerea unei variante nesanatoase.  In acest caz, trebuie rupt cercul vicios printr-un mic dejun mancat acasa, inaintea inceperii activitatii. Asadar, aceasta este una din regulile de baza ale unui stil de viata sanatos: un mic dejun care sa ne asigure nutrientii si energia pentru inceputul zilei. Din fericire, optiunile sunt multiple, ca de exemplu: cereale integrale cu lapte sau iaurt, zacusca pe paine, salata de vinete.
  2. O alta greseala frecventa este rontaitul in timpul studiului sau in timpul unui film. Vom spune rontait actiunii deloc rationale de a manca alimente nesanatoase, fara un beneficiu. Vom defini termenul de “mancat intre mese” prin alegerea legumelor, fructelor sau semintelor. O alternativa este deci inlocuirea rontaitului cu “mancat intre mese”, daca se poate portionat.
  3. Fast-food-ul. Stim ca niciun lucru facut in graba nu este de calitate. De aici nu se abate nici fast-food-ul. Inlocuirea unui hamburger cu o salata este posibila chiar si in marile lanturi de restaurante fast-food.
  4. Lipsa timpului. Tinerii studiosi sau tinerii proaspat angajati tind sa uite sa manance, apoi compenseza cu o masa generoasa seara. Solutia: caserola pentru mancare solida, iar pt cei care prefera ciorbe sau supe, un borcanel este tocmai potrivit.
  5. Mancare “ca la mama acasa”. Odata cu plecarea de acasa, mama nu uita sa trimita “copilului” mancare. Multa si buna. Dar “copilul” trebuie sa creasca in toate aspectele si sa invete sa isi gateasca singur. Astfel portiile vor fi controlate cantitativ si calitativ.
 
In concluzie, totul se rezuma la a respecta un plan alimentar bazat pe rationalizarea portiilor, prevenirea infometarii si respectarea combinatiilor alimentare sanatoase. Aceste 5 schimbari pot reprezenta un start promitator pentru un stil de viata sanatos.  Cu siguranta este nevoie de sprijin, informatii avizate despre o nutritie sanatoasa si motivare.  Toate acestea le putem gasi apeland la serviciile unui nutritionist care, personalizand un plan de dieta si sustinandu-ne constant va face drumul spre acest obiectiv sa fie mult mai usor.
 
 
Autor: Dr. Lorelei Constantin- nutritionist-dietetician
Cabinetul de coaching nutritional NutriShape 
Nutrishape site
www.NutriShape.ro