Home> Nutritie> NutriShape - Aportul de vitamine in timpul iernii

NutriShape - Aportul de vitamine in timpul iernii

vitamine si mineralealimentatie sanatoasamancare iarna

Este clar ca vitaminele si mineralele joaca un rol crucial pentru functionarea organismului nostru. Odata cu sosirea anotimpului rece aportul lor poate scadea din cauza reducerii spectrului de alimente in care gasim aceste substante indispensabile.

 

Ce este de facut? Intotdeauna exista solutii alternative! Un coach nutritionist de exemplu iti personalizeaza planul alimentar in sezonul rece tinand cont de preferintele, necesarul de vitamine si minerale si bineinteles de obiectivul tau. Avand in vedere ca iarna apar cele mai multe virusuri si contrar reducerii spectrului alimentar organismul nostru are cea mai mare nevoie de intarirea imunitatii in continuare vom parcurge cele mai importante vitamine si minerale dar si alimentele de unde pot fi procurate.

Nu este intamplatoare notarea vitaminelor cu litere din alfabet. La fel cum literele sunt necesare pentru formarea cuvintelor si vitaminele reprezinta elemente necesare activarii functiilor esentiale pentru supravietuire:

  • Vitamina C. Se gaseste in citrice, piper verde, kiwi, broccoli, fasole verde, verdeturi cu frunza verde. Macesele au un continut in vitamina C de 10 ori mai mare decat lamaia. Este important de stiut contributia lor la formarea colagenului, deci pentru doamnele preocupate de un ten frumos, consumul este indispensabil. Nevoile sunt mai mari in perioada lactatiei, dar si la fumatori.
  • Vitamina A. Verdeturile cu frunza galbena sunt bogate in vitamina A. Continut crescut gasim in rosii, morcovi, mango, caise, ficat, galbenus de ou, ton, sardine, lapte.
  • Vitamina E. Este un antioxidant minunat, regasit in fructele oleaginoase, seminte, oua, carne.
  • Vitamina D. Provine din surse animale, ulei de peste, fructe galbene, cereale, lactate. Una dintre formele sale se  produce in piele dupa expunerea la lumina solara. Atentie deci la suplimentarea ei in timpul iernii.
  • Seleniul intervine in functionarea corecta a sistemului imun si a glandei tiroide. Provine din carne, peste, cereale, oleaginoase.

 

Sa nu uitam rolurile usturoiului. Pe langa indepartarea vampirilor(energetici), are un rol indubitabil in intarirea imunitatii. In anumite alimente putem gasi un adevarat cocktail de vitamine si minerale. Un exemplu in acest sens este catina. Contine vitaminele A, C, E, B1, B2, D, mineralele: calciu, fier, fosfor,  magneziu, potasiu.

 

Unul dintre alimentele gasite usor si iarna este varza. Are un continut ridicat de potasiu, mineral cu numeroase functii importante, calciu, vitamina C si vitamina A. 

 

Cartofii se incadreaza si ei in resursele gasite fara efort. De asemenea contin potasiu si vitamina C. Potrivit unor studii britanice, contin si o substanta care ajuta la reglarea tensiunii arteriale, kukoamina.

 

Dintre fructele “de sezon” enumeram citricele, merele, bananele. Explozia de vitamine si minerale asociata cu numarul redus de calorii este un ajutor minunat pentru diete.

 

Deficitul vitaminelor si al mineralelor se regaseste in diverse manifestari, insa e bine de stiut ca si excesul lor poate declansa dereglari importante. Prin urmare multa grija la administrarea de suplimente sub forma pastilelor. Alegerea cea mai buna este aportul lor din alimentatie.

 

Pentru o dieta echilibrata, pe langa fructele si legumele bogate in vitamine si minerale, trebuie sa asiguram aportul de proteine, lipide de buna calitate si carbohidrati, toate incluse intr-un aport caloric potrivit fiecarui individ in parte. 

 

De aceea cea mai buna dieta / regim este de fapt insusirea unui stil de viata de sanatos. Aceste este obiectivul programelor de coaching nutritional: Atingerea formei perfecte prin insusirea unui stil de viata sanatos.  Cum se poate dobandi? Foarte simplu! Prin personalizarea planului de dieta la nutritionist, coaching permanent, explicarea si insusirea graduala a normelor nutritiei sanatoase si in final, mentinerea acestui stil de viata pe termen nelimitat!

 

Autor: Dr. Lorelei Constantin- Nutritionist-dietetician

Cabinetul de coaching nutritional NutriShape