Home> Nutritie> Nutrishape - Cum inlocuim cartoful

Nutrishape - Cum inlocuim cartoful

chips cartoficartofipiure de conopida

Cartoful este unul dintre alimentele la care trebuie sa renuntam atunci cand incercam sa dam jos din greutate. Insa cartoful este pentru multi un aliment mult poftit. Din fericire, cartoful poate fi inlocuit cu usurinta cu alte alimente. Iata cateva exemple:

 

Piureul de cartofi poate fi inlocuit cu piureul de conopida. Pregatiti conopida proaspata sau congelata la abur, dupa care o puteti pune la blender sau o puteti pregati in acelasi mod precum piureul de cartofi. Adaugati mirodeniile preferate, si optional putin lapte, iaurt, sau usturoi si aveti un inlocuitor al piureului de cartofi perfect! Conopida are si compusi care lupta impotriva cancerului atunci cand este transformata in piure, prin urmare, este un aliment ideal.  Deasemenea, este bogata in vitamina C, redulce riscul de cancer, si detoxifica ficatul si sangele.

 

Cartofii prajiti pot fi inlocuiti cu morcovi la cuptor. Morcovii sunt taiati precum cartofii, se pot adauga o lingura de ulei de masline si condimentele preferate, urmand sa stea la cuptor pentru 30-50 de minute, in functie de preferinta si in functie de cuptor. Printre beneficiile morcovului, se pot remarca si imbunatatirea digestiei, imbunatatirea sanatatii dintilor, a pielii, a ficatului, a memoriei, si poate scade colesterolul.

 

Chipsurile din cartofi pot fi inlocuite cu chipsuri de zucchini. Tot ce trebuie sa faci este sa tai felii subtiri de zucchini, le asezi pe foaia de copt intr-o tava, adaugi condimentele preferate si putin ulei de masline, si le pui la cuptor la 105 grade pentru aproximativ 45 de minute, dupa care ii intoarcem si mai lasam 30 de minute. Aceasta reteta merge perfect si daca inlocuim zucchini cu ridichi, kale, sau sfecla.

 

Un bun inlocuitor al cartofului este si dovleacul. Acesta poate fi transformat in piure, sau cubulete ori fasii pentru cuptor. In plus, dovleacul este bogat in vitamina A si beta caroten, este bogat in fibre, ceea ce inseamna iti va oferi senzatia de satietate pentru mai mult timp. Mai mult, acesta este bogat si in vitamina C, E, zinc, fier, magneziu,  iar o cana de dovleac contine 564 de miligrame de potasiu, care ajuta la restabilirea echilibrului de electroliti. Una dintre diferentele cele mai mari dintre cartof si dovleac este timpul de gatire.

 

Sfaturi oferite de:

 

NutriShape-Cabinet de Coaching Nutritional