Home> Nutritie> Raluca Rugina - Fructele de mare in alimentatie

Raluca Rugina - Fructele de mare in alimentatie

fructe de marescoicicreveti crab homar

Fructele de mare sunt bogate in proteine de buna calitate, grasimi sanatoase omega 3, omega 6, minerale ce se gasesc mai greu in alimente precum zinc, magneziu, seleniu, fosfor, calciu, crom, bismut, vitamina A, vitamina C, vitamina E si vitamina B12. Mai contin enzime si aminoacizi esentiali. Deasemenea sunt o sursa importanta de Iod ce ajuta la buna functionare a tiroidei si contin carbohidrati-like cu rol antiinflamator. Fructele de mare contin ergesterol ce se transforma in vitamina D in organism. Fructele de mare sunt incluse in dieta mediteraneeana.

 
Previn cancerul
Alaturi de peste, consumul de fructe de mare scade riscul de aparitie a cancerului (scade riscul de cancer de san la femei)
 
Benefice pentru metabolism (in curele de slabire)
Fructele de mare contin grasimi de buna calitate care au rolul de a utiliza din depozite moleculele grase deja acumulate. Grasimile bune au rolul de a proteja neuronii dar si restul celulelor din organism pentru ca fiecare celula din organism e protejata de o membrana celulara formata din lipide (aceste grasimi de buna calitate).Fructele de mare intervin in metabolism si prin controlul functiei tiroidiene scazand retentia de apa.
 
Fructele de mare detoxifica organismul
Au o mare capacitate de detoxifiere. Prin continutul de nutrienti, vitamine,minerale fructele de mare au un efect detoxifiant la nivelul intregului organism ajutand la eliminarea metalelor grele.
 
Fructele de mare sporesc mnemoria
Avand un continut crescut de grasimi de buna calitate care refac structura neuronilor, fructele de mare reprezinta un bun suport alimentar pentru tulburarile de memorie sau perioade de suprasolicitare intelectuala.
 
Fructele de mare previn disfunctiile sexuale
Contin minerale si alti nutrienti cu roluri esentiale in mentinerea sanatatii organelor sexuale. Pentru barbati,consumul de fructe de mare le mentine functia erectila si libidoul,iar pentru femei consumul de fructe de mare bogate in zinc le ajuta sa-si mentina sanatatea organelor sexuale.
 
Beneficii pentru par si unghii
Fructele de mare asigura necesarul de nutrienti pentru a avea unghii rezistente si un par sanatos, prevenind caderea parului. Substantele grase din fructele de mare functioneaza ca un hidratant gras natural pentru par si unghii.
 
Fructele de mare previn ateroscleroza si bolile cardiovasculare
Atat grasimile polinesaturate omega 3 si omega 6 din fructele de mare ajuta la mentinerea sanatatii sistemului cardiovascular si prevenirea aterosclerozei (infarct miocardic, hipertensiune arteriala, accident vascular cerebral).Potasiul din fructele de mare ajuta la mentinerea tensiunii arteriale.
 
Fructele de mare reprezinta o sursa excelenta de proteine, minerale si vitamine precum complex vitaminic B. Desi nu este o dieta prea ieftina, e considerata de unii specialisti una dintre cele mai eficiente metode pentru a slabi usor si sanatos. Aceasta dieta se refera la stridii, homari, crabi,scoici si plante comestibile din mari si oceane,diferite alge si salate.
 
Printre motivele pentru care aceste alimente se afla in topul celor mai sanatoase produse se numara si faptul ca proteinele continute sunt usor absorbite de organism.
 
Raluca Rugina, medic specialist in Boli Metabolice, Nutritie si Diabet