Home> Nutritie> Raluca Rugina - Nucile, hrana creierului

Raluca Rugina - Nucile, hrana creierului

nucinuci sanatoasebeneficii nuci

Nucile contin nutrienti esentiali pentru sanatatea sistemului nervos dar si pentru buna functionare a intregului organism.

 

Nucile contin

 

Iod-prezent atat in coaja cat si in miez. Coaja nucilor verzi este foarte bogata in iod, fiind utilizata in preparate naturale de dezinfectare sau in pregatirea unor vopsele naturale de par. Iodul din miez e mai concentrat in coaja subtire ce acopera miezul. Pentru persoanele alergice la nuci aceasta coaja e bine sa fie indepartata. Alergia la nuci e rara, manifestarile sunt usoare, constand in aparitia de afte bucale dupa consumul de nuci.

 

Vitamina A (retinol)-ce este esentiala pentru frumusetea pielii, sanatatea ochilor, a mucoaselor, vit A avand si efecte anticancerigene.

Vitamine din complexul B(B2, B6, B12, acid folic)

 

Vitamina D vegetala

 

Vitamina E-un antioxidant fundamental in mentinerea membranelor celulare, utila in mentinerea tineretii pielii, impiedicand procesele de imbatranire din organism si combate stresul oxidativ.

 

Acizi grasi omega 3 si omega 6 si acizi grasi mononesaturati (acis linoleic si acid alfa linolenic)-aceste grasimi sanatoase scad colesterolul, protejeaza inima, vasele si creierul, ajuta in accelerarea metabolismului in procesele de slabire.

 

Nucile contin o serie de minerale (mangan, cupru, potasiu, calciu, fier, magneziu, zinc, seleniu). Cuprul e un cofactor esential pentru multe enzime din organism, stimuland activitatea enzimatica a celulelor si imbunatateste metabolismul.

 

Beneficiile nucilor

  • Proprietati cancerigene-Potrivit unui studiu consumul de nuci in fiecare zi a redus cu 50 % riscul de cancer la san cu reducerea tumorii in cazul pacientelor din studiu
  • Nucile ajuta inima-Prin continutul in proteine (l-arginina) care are beneficii vasculare.AG omega 3 au efecte antiinflamatoare si reduce riscul formarii de cheaguri de sange. Consumul zilnic de nuci reduce riscul cardiovascular.
  • Puternic antioxidante-Prin continutul in vitamina A, E. Nucile ajuta si ficatul prin reducerea inflamatiei.
  • Ajuta in controlul greutatii-Produc senzatie de satietate si reduc pofta de mancare
  • Imbunatatesc sanatatea reproductiva la barbati prin cresterea fertilitatii-Consumul unei ½ de cana de miez determina o crestere a calitatii spermei.
  • Sanatatea creierului prin continutul bogat in acizi grasi polinesaturati, mononesaturati si continutul in proteine

 

Datorita continutului crescut in grasimi, nucile au o mare valoare calorica (100 g de miez de nuca furnizeaza 550-670 calorii). Nucile fortifica dieta vegetarienilor. Consumul aditiv in cadrul unei diete normocalorice, prezinta neajunsul ca mareste aportul de calorii peste nevoile organismului si predispune la obezitate. De aceea se recomanda ca miezul de nuca sa fie asociat cu produse sarace in calorii.

 

Datorita continutului bogat in grasimi, nucile sunt evacuate din stomac in timp mai indelungat. Ingerate in exces o mare parte raman nedescompuse si provoaca tulburari intestinale (dureri abdominale si diaree).

 

Raluca Rugina - medic specialist in Boli Metabolice, Nutritie si Diabet

 

Raluca Rugina, medic specialist in Boli Metabolice, Nutritie si Diabet