Home> Nutritie> Sfaturi pentru o salata perfecta de la Diet 4 Life

Sfaturi pentru o salata perfecta de la Diet 4 Life

salata de puisalata de legumesalata verde

Salata perfecta, in combinatia ideala de legume si proteine, poate fi cea mai  sanatoasa masa. Pe de alta parte, folosirea unor ingrediente bogate in grasimi si zahar, pot transforma salata intr-un dezastru total.

De aceea, ne-am gandit sa va pregatim un mic ghid in 5 pasi pentru  “construirea” salatei ideale.
 
1. Salata de baza
 
Limiteaza consumul de:
Salata iceberg – dintre toate salatele, aduce cele mai putine beneficii pentru sanatate.  Contine o cantitate mare de apa si o densitate mica de nutrienti. De aceea, alege salate de un verde mai inchis!
 
Inlocuieste cu:
Salata verde – contine de 3 ori mai mult acid folic, de 6 ori mai multa vitamina C si de 8 ori mai mult beta-caroten, decat salata aisberg 
Mix de salate (salata verde, salata creata, rucola, valeriana etc.) – diversitatea tipurilor de salate iti asigura o varietate mare de nutrienti necesari pentru o masa sanatoasa.
Spanac – contine o multitudine de nutrienti si vitamine, precum acidul folic, care previne declinul mental, si beta-carotenul, care iti protejeaza pielea si vederea.
 
2. Topping-uri de legume
 
Limiteaza consumul de:
Porumb – cu siguranta exista multe legume mai nutritive, pe care sa iti consumi caloriile. Porumbul, in special cel de la conserva, contine mult zahar, care astfel se strecoara in salata ta fara sa il vezi!
Ardei gras verde – contine jumatate din cantitatea de vitamina C pe care o gasim in ardeiul gras rosu sau galben. Asa ca, daca ai alte optiuni, nu alege verdele in cazul ardeiului!
 
Inlocuieste cu:
Sfecla rosie – reduce tensiunea arteriala, protejeaza ficatul, imbunatateste memoria si lupta impotriva cancerului.
Ardei gras rosu sau galben – are de 2 ori mai multa vitamina C decat fratele cel verde. Cu cat mai colorata va fi salata ta, cu atat mai multi nutrienti vei avea!
Rosii – licopenul din rosii reduce riscul de cancer si boli de inima si impiedica aparitia ridurilor. De asemenea, contin vitamina A, C si K si atat de putine calorii!
Morcovi – crocanti si bogati in beta-caroten, care iti protejeaza vederea!
 
3. Proteine
 
Limiteaza consumul de:
Bacon – mult prea bogat in grasimi, in special saturate (cele rele care ne afecteaza inima si arterele) incat sa-si faca loc intr-o salata!
Avocado – aduce o multitudine de grasimi sanatoase pentru inima. Dar, doar pentru ca grasimile mononesaturate aduc beneficii pentru sanatate, nu inseamna ca nu te vor ingrasa!
Nuci – sunt foarte bogate in omega-3 si antioxidanti, dar si incredibil de bogate in calorii. Daca le vrei neaparat in salata, limiteaza-te la o lingura!
 
Inlocuieste cu:
Piept de Pui – cea mai accesibila forma de proteina slaba. Alege intotdeauna pieptul de pui fara piele si neprajit in ulei! Il poti inlocui cu piept de curcan, ou fiert sau branza slaba.
Naut – pe langa proteine, ne aduce si fibre, la fel ca toate leguminoasele (fasole, mazare, linte). Daca mai punem la socoteala si antioxidantii continuti, nautul devine un “superstar” al salatei ideale!
Ton in suc propriu – proteine impachetate in omega-3 la un cost caloric rezonabil. Il poti inlocui cu somon, ton sau pastrav afumat.
 
4. Dressing
 
Renunta la:
Sos Caesar/ Sos de branza – este cea mai distructiva alegere. Va darama toata fundatia salatei noastre cu cele 150 calorii si 15 g de grasime continute intr-o singura lingura!
 
Inlocuieste cu cantitati limitate de:
Ulei si otet – este cea mai buna alegere, avand in vedere ca tu controlezi portia! Daca uleiul este de masline, iti asiguri si o doza mare de grasimi mononesaturate. Dar, chiar si asa, uleiul tot 120 de calorii per lingura iti furnizeaza!
 
5. Extra
 
Renunta la:
Crutoane – bucatele de paine alba, bogate in amidon si scaldate in ulei…reprezinta bomba cu ceas din salata ta!
 
Inlocuieste cu cantitati limitate de:
Seminte de floarea soarelui – una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina E, un antioxidant care lupta impotriva inflamatiei si reduce colesterolul.
 
Speram ca mini-ghidul nostru va va ajuta sa evitati capcanele ascunse in salata, fie atunci cand o preparati acasa, fie cand o alegeti la restaurant.
 
 
Clinica de nutritie Diet 4 Life
www.diet4life.ro