Home> Nutritie> Tu stii ce contin fructele?

Tu stii ce contin fructele?

fructe buifructe sanatoasesucuri fructe

In orice dieta si de la orice impatimit in ale slabirii auzim despre fructe. Par sa fie placerea permisa. Totusi…

 

Ce contin fructele?

In general, fructele sunt alimente cu un continut caloric redus. Sunt dulci pentru ca ele contin zahar. Fie sub forma de fructoza (cel mai frecvent) fie sucroza (zaharul “de masa”), glucoza sau alti carbohidrati. Excesul de carbohidrati duce la ingrasare, foame si incetineste folosirea grasimilor ca sursa de energie, fie ca ei vin din dulciuri, fainoase, cartofi sau fructe.

 

Fibre

Cea mai mare parte din fibre este continuta in coaja. Dar in acelasi timp coaja este expusa la tratamente cu pesticide, coloranti, conservanti.

Sucurile naturale de fructe pierd o mare parte din continutul de fibre si usureaza absorbtia intestinala, aducand o cantitate mare de fructoza rapid in ficat. Acest lucru poate declansa sinteza de grasimi si deaminarea aminoacizilor (cataboism si eliberare de acid uric). Sunt de preferat deci fructele intregi in fata sucurilor de fructe, fie ele si naturale. Sucurile de fructe conservate sunt de evitat. Ele pierd practic cea mai mare parte din calitatile nutritive ale fructelor proaspete, aducand calorii goale. E ca si cum ai bea apa cu zahar.

 

Vitamine si minerale

Fructele contin cantitati relativ mici de vitamine si minerale si nu pot fi consumate in cantiati suficient de mari pentru a asigura doar ele necesarul organismului. Cele de import sau conservate (eventual sub forma de suc de fructe) sunt si mai sarace in acesti nutrienti care se distrug la temperatura mare, lumina, trecerea timpului. Asigurati un aport optim de vitamine si minerale printr-o dieta echilibrata, nu prin consumul exagerat de fructe.

 

Fitonutrienti, antioxidanti, enzime.

Sunt principalul avantaj adus de fructe in dieta noastra. Insa si aici, fructele trebuie sa fie proaspete (odata ce sunt culese ele incep sa isi piarda din calitati pe masura trecerii timpului). Sunt de preferat fructele de padure, ele fiind cele mai bogate (densitate micronutritiva mare). Congelarea pastreaza bine calitatile nutritive ale fructelor. Un smoothie din fructe congelate si o cupa de proteina din zer, fara arome artificiale sau indulcitori este un adevarat izvor de sanatate.

 

Sursa: Diet 4 Life